Aviseringar
Rensa alla

Har 3500kronor att lägga på datorn


Ämnesstartare

Leijonsparf:

och inte ens afrikanska uteliggare tvingas sjunka så lågt som att köpa amd-processorer.

Varför är AMD så dålig? Jag har väldigt dålig koll på hårdvara. Valde AMD från rekommendation av /g/.


   
SvaraCitera
zIGGE

Speltidning:

Varför är AMD så dålig? Jag har väldigt dålig koll på hårdvara. Valde AMD från rekommendation av /g/.

AMD är perfekt som budget alternativ i din situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Eh, vad har du för nätagg för tillfället?

Hur tar jag reda på det? Kan jag se det med Speccy?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Hur tar jag reda på det?

Öppna upp datorn och läs..

Nätaggregatet är den komponenten du ansluter strömkabeln till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok vad sägs om detta da?

Image

S3ON:

Öppna upp datorn och läs..

Den är gammal... ganska säker på att jag behöver en ny ändå. Orkar inte öppna skiten.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Den är gammal... ganska säker på att jag behöver en ny ändå. Orkar inte öppna skiten.

Okey, men chassi då, är det ett standard ATX eller? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okey, men chassi då, är det ett standard ATX eller? [smile]

Vet inte riktigt, det var redan ihop byggd när jag köpte den. Hittade detta när jag googlade på namnet, säger det dig något?

http://www.aroxo.com/Aspire-M5100-9E7S/89853/p/description


   
SvaraCitera

omg värsta termerna fattar ingenting


   
SvaraCitera

Speltidning:

Varför är AMD så dålig? Jag har väldigt dålig koll på hårdvara. Valde AMD från rekommendation av /g/.

jag upplever att intel på det stora hela säljer stabilare processorer. detta dels utifrån personlig erfarenhet, en vän har använt amd under ett antal år, de senaste processorerna han kört på har varit phenom/phenom 2, och de är inte stabila för fem öre. mängder av problem har uppstått i mängder av situationer. sedan han skaffade en i5 (för typ ett halvår sen) så har inte samma problem uppstått. och ska vi se till min i5, lätt överklockad och med standardkylning, så kan den ligga nära 100% belastning i dagar i sträck utan att några problem uppstår. ännu en fördel är ju radikalt lägre energiåtgång.

att fortsätta på amd-spåret hade varit ett rimligt alternativ om du inte behövt byta moderkort, och på så vis hade haft pengar att spara, men nu är ju inte detta fallet. så jag kan inte riktigt se amd som ett rimligt budgetalternativ, om du ändå ska byta moderkort.

zIGGE:

AMD är perfekt som budget alternativ i din situation.

"budgetalternativ" antyder att det skulle finnas någon statistiskt betydande mängd pengar att spara.


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera