Aviseringar
Rensa alla

Har aldrig saknat någon på det sättet


Ämnesstartare

Det är en sak som förbryllar mig. Jag har ganska få människor som jag saknar. Nära vänner har kommit och gått i mitt liv utan att jag fällt en endaste tår.. Jag har aldrig "älskat" en vän på det sättet som andra verkar älska sina vänner. Jag undrar om jag bara är kall, eller om jag inte har träffat rätt personer.

Just nu har jag en vemodig längtan efter en kille dock, en av de få jag saknar, trots att jag knappt känner honom.

Min mamma kan jag också sakna något så förtvivlat. Henne älskar jag.

Undrar om jag någonsin kommer vara kapabel till att verkligen älska någon. Eller om jag måste förändras själv först?

Har flyttat otaliga gånger i mitt liv, och aldrig riktigt kommit till ro. Jag vet inte vilka personer jag hör ihop med.. känner mig inte hemma någonstans förutom just i mitt hem.

Någon som känner likadant?
[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är det som är så speciellt med honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vad är det som är så speciellt med honom?

Jag vet verkligen inte [cry] frågar mig själv samma sak just nu. Sitter och skriver dikter och försöker besvara mina egna frågor på det sättet [cute]

Usch, börjar tröttna på mej själv lite faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Vad är det som är speciellt med dig till exempel? Det är svårt att definiera en människas unikhet.

Men jag menar ju vad du finner så speciellt med honom, varför du tycker om honom, som du knappt känner, mer än vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Men jag menar ju vad du finner så speciellt med honom, varför du tycker om honom, som du knappt känner, mer än vänner?

Jag tycker om att prata med honom [blush] tyckte.
Vi får väl se om det inträffar någon mer gång.

Jag tycker om att prata överhuvud taget och någon som jag kan ha en givande konversation med är något jag verkligen älskar [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske kan vara att du/dina vänner aldrig riktigt klickat eller lärt känna varandra bra.

Förövrigt, the freaking guy again, c'mon. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Jag tycker om att prata med honom [blush] tyckte.
Vi får väl se om det inträffar någon mer gång.

Aa, ni har väl inte pratat så mycket?

Virvelvind:

Jag tycker om att prata överhuvud taget och någon som jag kan ha en givande konversation med är något jag verkligen älskar [love]

Så du har inte givande konversationer med dina vänner?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kanske kan vara att du/dina vänner aldrig riktigt klickat eller lärt känna varandra bra.

kebu12:

Så du har inte givande konversationer med dina vänner?

Sad but true [sad][cry]
Jag är inte bortskämd med sånt..
Ni har så rätt.

Jonnybravo91:

Förövrigt, the freaking guy again, c'mon.

Just vad jag säger till mig själv [wink]
Tur att jag har er, alla sötnosar som kommer och försöker rädda en dam i nöd [cute]
Apropå det, ni hittar mig alltid fast jag försökte byta forum [blush][blush]

kebu12:

Aa, ni har väl inte pratat så mycket?

Nä, typ sammanlagt 3,5 timmars chatt. + lite sporadiskt IRL över åren, förr i tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Sad but true [sad][cry]
Jag är inte bortskämd med sånt..
Ni har så rätt.

Tråkigt att höra. Men du kan ju säkert skaffa sånt på nätet, här på um t.ex, om du har svårt att hitta det irl[smile]

Virvelvind:

Nä, typ sammanlagt 3,5 timmars chatt. + lite sporadiskt IRL över åren, förr i tiden.

Så du känner honom egentligen inte? Du har mest fantiserat fram att han är som du vill ha honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Så du känner honom egentligen inte? Du har mest fantiserat fram att han är som du vill ha honom?

Nej.. inte direkt fantiserat fram. Jag saknar att prata med honom helt enkelt [blush] vet en hel del om honom..men inte tillräckligt förstås[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Sad but true [sad][cry]
Jag är inte bortskämd med sånt..
Ni har så rätt.

Prövat att byta umgängeskrets?

Virvelvind:

Just vad jag säger till mig själv [wink]
Tur att jag har er, alla sötnosar som kommer och försöker rädda en dam i nöd [cute]
Apropå det, ni hittar mig alltid fast jag försökte byta forum [blush][blush]

Det finns få intressanta trådar såhär dags på vardagar, dessutom brukar dina vara rätt aktiva så de syns jämt under "senaste". [wink]

Dold text: Stalkar dig 24/7[blush]

Virvelvind:

Nä, typ sammanlagt 3,5 timmars chatt. + lite sporadiskt IRL över åren, förr i tiden.

Du verkar ha väldigt lätt att älska om något. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Tråkigt att höra. Men du kan ju säkert skaffa sånt på nätet, här på um t.ex, om du har svårt att hitta det irl

jaa.. men jag hoppas att jag hittar det IRL snart [y]
Kanske ska sluta flytta så mycket. Om jag bor kvar i min stad i några år borde jag kunna bygga upp ett kontaktnät. Och ska försöka stöta ihop med killen i sommar för att en gång för alla ta reda på om det är något spec med honom och mig eller gå vidare.
Det finns så mycket i mitt liv som behöver byggas upp från grunden. Ska försöka träffa många människor och nån gång hittar jag väl hem [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Det finns så mycket i mitt liv som behöver byggas upp från grunden. Ska försöka träffa många människor och nån gång hittar jag väl hem [cute]

Ja, hjälper nog att bo kvar på ett och samma ställe en längre tid om man vill lära känna människor på djupare plan.
Men ha inte för stora förhoppningar om du kommer träffa killen i sommaren bara, lätt att bli besviken då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Prövat att byta umgängeskrets?

Jag vet inte vad umgängeskrets är för något. Har aldrig haft en krets.
Mina vänner är utspridda en här och där, på grund av mitt flyttande. Plus att jag har en tendens att ordna det så för mig själv.. har alltid en eller två nära vänner som inte känner varandra [shake]

om man ska vara en del av ett gäng måste man passa in.. och det är svårt.

Ni kanske hör att jag inte är så social.. jag är lite tillbakadragen av mig och ganska individuell på nåt sätt [blush]

Jonnybravo91:

Det finns få intressanta trådar såhär dags på vardagar, dessutom brukar dina vara rätt aktiva så de syns jämt under "senaste".

Haha [blush]

Dold text: Oj [chocked] är jag så intressant. puss på dig!

Jonnybravo91:

Du verkar ha väldigt lätt att älska om något.

Mmmm. [cute]
Jag älskar ytterst få personer, och de jag älskar älskar jag väldigt mycket. (Nu säger jag inte att jag älskar killen, för det skulle bara vara patetiskt. Hmm.)
Skulle vilja hitta fler att kunna älska, på riktigt.

Vadårå, durå, har inte du lätt för att älska? eller gillar du många personer lite grann?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Men ha inte för stora förhoppningar om du kommer träffa killen i sommaren bara, lätt att bli besviken då.

Nej, precis [smile][cool]
Jag är fullt medveten om att det är ganska möjligt att det blir pannkaka av det hela.


   
SvaraCitera