Aviseringar
Rensa alla

Har alla en form utav tinnitus?


Ämnesstartare

En grej som jag har börjat lägga märke till är att när det är helt tyst ex. När jag ska gå lägga mig så hörs det som ett liteeet pip, ju mer jag fokuserar på det desto högre bli pipet. Nu börjar jag undra om det är så för alla eller om jag är påväg att få tinnitus? på morgonen när jag vaknade så hördes det knappt, men när jag tänkte på det igen så var pipet där. Hmm, hur ska jag förklara pipet. Har ni aldrig smällt en smällare nära sen om det är jättehögt så blir det ett pip som varar i sekunder? kanske inte så högt men det piper 🙂 Ni får gärna gå till ett tyst rum, lägger er ned och fokusera på eran hörsel, bara jag som får detta eller är detta naturligt? vill även tillägga att jag under några år har lyssnat på jävligt hög musik [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

tror inte alla hör det pipet


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Manareal:

naturligt

tror det är något övernaturligt


   
SvaraCitera
seasaw

vill inte veta


   
SvaraCitera
seasaw

och det man inte vet dör man inte av!


   
SvaraCitera

om man tänker på det hör alla ett tjut tror jag 🙂 men förutom det där med hög musik kan du ju tänka på ifall du är stressad och spänner dig mycket, för det kan påverka 🙂


   
SvaraCitera

Kan inte påstå att jag har egen erfarenhet av det. Är det tyst, är det tyst. Nu har jag otroligt bra hörsel, och hör väldigt mycket hela tiden, men när det väl är icke-ljud, hör jag inget.


   
SvaraCitera

min hörsel brukar ändras så att jag hör allt jättestarkt och måste sätta på olle ljungström

inte sex-sätta-på


   
SvaraCitera

hade så i lekis och grundskolan, slutade nog mot slutet av högstadiet. kan vara tecken på att man vistas i för högljudda miljöer. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tror ej att alla har pipande öron nej.


   
SvaraCitera