Aviseringar
Rensa alla

Har ångest över att jag är för gammal


Ämnesstartare

Tjena är en tjej på snart 16 år som länge har haft ångest över att jag blir för gammal. Är det någon som också haft/har det? Liksom jag önska att jag kunde vara 13 år och ha problemfria långa år framför mig. Att jag kunde vara söt och typ älskbar? Förstår ni vad ja menar? Känner mig för gammal och som att åren bara kastades iväg..


   
Citera
Haien

Tror nog mest att du behöver acceptera att tiden går och du blir äldre. Njut av det som är nu och tänk inte för mycket på hur det kunde ha varit eller att du missat nåt. Ditt liv har ju knappt börjat, jag antar att du kommer börja gymnasiet nu, så se fram emot det istället.


   
SvaraCitera

det bästa är egentligen att bara acceptera att det är som det är, du kommer aldrig bli yngre liksom. att leva i nuet och ha förväntningar och förhoppningar för framtiden är otroligt viktigt, ifall man enbart lever genom att vilja åka tillbaka i tiden kommer man glömma allt det vackra livet faktiskt erbjuder en just nu. det finns alltid fördelar och nackdelar med allt. visserligen var det "enklare" när man var runt 13, men samtidigt är du mycket mer ansvarstagande och klok just nu. försök skriva en lista på bra saker med att vara 16 eller äldre, som att man får resa själv, bestämma mer och göra vad man vill (i stort sett)


   
SvaraCitera

Du har fortfarande ett större antal problemfria år kvar, det är inte förrän efter 25 som man är helt död inombords, och det börjar inte bli märkbart sämre förrän typ 23


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Du har fortfarande ett större antal problemfria år kvar, det är inte förrän efter 25 som man är helt död inombords, och det börjar inte bli märkbart sämre förrän typ 23

Har haft otroliga problem och varit död nu sedan jag var 13 år kan jag ju säga. Så problemfri är verkligen inte något jag är/har nu. 


   
SvaraCitera

Annnnnonym:

Har haft otroliga problem och varit död nu sedan jag var 13 år kan jag ju säga. Så problemfri är verkligen inte något jag är/har nu. 

inte det gladaste jag kan säga, men det du ser som stora problem nu kommer att verka obetydliga senare i livet, om du fattar


   
SvaraCitera

Det löser sig ska du se, ta det bara lugnt


   
SvaraCitera

Haien:
Tror nog mest att du behöver acceptera att tiden går och du blir äldre. Njut av det som är nu och tänk inte för mycket på hur det kunde ha varit eller att du missat nåt. Ditt liv har ju knappt börjat, jag antar att du kommer börja gymnasiet nu, så se fram emot det istället.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Det är ett vanligt problem med tjejer i din ålder. Du är på väg att bli kvinna och komma ut i vuxenlivet. Det är bara att gå med strömmen i detta läget och acceptera det. Livet går ut på att bli äldre och skaffa sig erfarenhet. Så försök att blicka framåt och tänka positivt!


   
SvaraCitera
PL13
 PL13

Har inga tips men jag håller fullständigt med dig, känns som om allt bara går utför nu. Allt var så mycket enklare när man var yngre och det kändes som om man hade alla möjligheter till att göra allt medans man känner sig mer och mer fast nu. Men det är bara att försöka att inte tänka bakåt utan bara tänka på vad som kan hända i framtiden.


   
SvaraCitera

Aa, det är bara att acceptera att efter 16 så är livet över


   
SvaraCitera

Annnnnonym:
Tjena är en tjej på snart 16 år som länge har haft ångest över att jag blir för gammal. Är det någon som också haft/har det? Liksom jag önska att jag kunde vara 13 år och ha problemfria långa år framför mig. Att jag kunde vara söt och typ älskbar? Förstår ni vad ja menar? Känner mig för gammal och som att åren bara kastades iväg..

Blir 22år i år. Du är 16år, du är fortfarande ung, du är nästan som en barnunge men ändå lite för stor för att vara en barnunge iaf ur mitt perspektiv. Vill inte låta elak men det är så jag tycker, du kanske blir glad jag vet inte. Man kan ju inte förvänta sig av en 16åring att bete sig moget, lite moget men inte så jättemycket mer. Jag menar, du kan laga mat och göra saker själv, det behöver ju inte vara en avancerad maträtt precis men aah.
Klart du kan vara söt och älskbar som 16år och äldre, beror lite på utseendet men mycket på beteendet. Gräm dig inte över att du blir äldre, jag kan förstå och i någon mån hålla helt med om grejen med att vara ung och vacker. Vi får förlita oss till framtida teknologi, jag har hört att de ska ha lösningar på åldrandet.


   
SvaraCitera