Aviseringar
Rensa alla

Har bestämt mig


Ämnesstartare

Efter som att jag har lagt min kaninuppfödning på hyllan så känner jag nu ett enormt tomrum, jag behöver någonting att sysselsätta mig med och efter som att jag är lite av en "galen vetenskapsman" så är ju genetik i princip mitt största intresse.

Förut när jag födde upp kaniner så födde jag ju upp blåa ottrar (vilket är blekta tan) och nu har jag fallit för tan-möss. Därför kommer jag troligtvis inom en snar framtid börja föda upp sådana.

DESSUTOM har jag alltid tyckt att fodermössen (de man köper till sina reptiler på djuraffärer) dör en sådan fruktansvärd död och lever ett fruktansvärt liv så jag kommer att sälja mitt överskott till reptilägare (då avlivar jag dem själv, på ett HUMANT vis) så de med gott samvete kan mata sina djur med djur som har haft ett liv med fysisk såväl som psykisk aktivering, bra kost och fina, rena, stora burar.

Jag kommer dock främst att avla på möss med ett trevligt och socialt temperament. De ska vara nyfikna, pigga och lätthanterliga (jag accepterar dock att de är lite svårfångade i buren om jag har en bur som man öppnar uppifrån) men framförallt så kommer jag att avla in svensktypade möss som är mycket friskare och mer långlivade i mina engelsktypade linjer. Nästan alla möss kommer att ha stamtavla och jag kommer att bli medlem i SVEMUS förhoppningsvis kan jag även bli godkänd uppfödare om ett par år (det krävs att man har fött upp ett tag, har bra rykte samt att man gör ett intagningsprov).

Låter det som en bra idé?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

blum:

töntigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolio.
Lycka till! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

jaha?

Tänkte att det kanske var goda nyheter för reptilägare, typ. [confused] Usch vad du är dryg.

antrax:

Lycka till! [party]

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

avla på möss

lycka till med reptilfödan[wink]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Så. Jag tycker att det låter som en fin idé!
Hur ska du döda dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

lycka till med reptilfödan[wink]

Vet inte om det där för ett försök till att vara provocerande eller så? Men jag skrev ju i inlägget att jag tänker använda dem till just det - reptilföda.[zzz]

blum:

Så. Jag tycker att det låter som en fin idé!
Hur ska du döda dem?

Det låter så mycket grymmare än det är, men de dör DIREKT. Man håller dem i svansroten, väldigt nära kroppen alltså, de ligger på rygg i handen och så svingar man dem hårt med huvudet/nacken mot någonting hårt, alt. slår dem i bakhuvudet med någonting hårt. [sad] Så kontrollerar man att de är helt döda.

I djuraffärer gasas de långsamt till döds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

reptilföda

ja precis just därför skrev jag lycka till. reptilerna kommer bli glada,för ju mer välmående mus, ju mer lättsmält föda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

ja precis just därför skrev jag lycka till. reptilerna kommer bli glada,för ju mer välmående mus, ju mer lättsmält föda.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

töntigt

Är du fem år eller har du bara pms? [shake]

Tycker att det låter som en bra idé. Du är en bra djurmor.


   
SvaraCitera
blum
 blum

isola:

Är du fem år eller har du bara pms?

varför citerar du mig? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blum:

varför citerar du mig? [shake]

För att jag vill veta varför du beter dig taskigt utan anledning, när du dessutom är mod. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker att det låter som en bra idé. Du är en bra djurmor.

Tack! Blir extra glad när det kommer från dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tack! Blir extra glad när det kommer från dig. [smile]

Lycka till! Hur mår den lilla musen som blivit elakt behandlad av de andra?
Blir allt detta ej dyrt?


   
SvaraCitera
blum
 blum

isola:

För att jag vill veta varför du beter dig taskigt utan anledning, när du dessutom är mod.

det var inte jag som skrev "töntigt", angeleyes citerade min signatur..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Geigerzähler:

Det låter så mycket grymmare än det är, men de dör DIREKT. Man håller dem i svansroten, väldigt nära kroppen alltså, de ligger på rygg i handen och så svingar man dem hårt med huvudet/nacken mot någonting hårt, alt. slår dem i bakhuvudet med någonting hårt. Så kontrollerar man att de är helt döda.

Aha, aa det är väl det bästa sättet.
Undrar eftersom vi var tvungna att avliva två dvärghamstrar nyligen. Jag är inte säker på hur pappa gjorde till slut, antingen slog han dem i bakhuvudet eller så högg han huvudet av dom med yxa 🙁 Obehagligt att döda små söta djur ju.

Geigerzähler:

I djuraffärer gasas de långsamt till döds.

men somnar dom inte av gasen typ, och sen dör? låter inte så plågsamt?


   
SvaraCitera