Aviseringar
Rensa alla

Hår blir snabbt krulligt igen efter plattning


Ämnesstartare

Hej, jag har krulligt/lockigt hår och efter jag plattat håret blir håret snabbt lockigt igen.. Jag använder oftast ingen wax, kan detta vara orsaken? Hjälper wax eller gör det håret ännu krulligare?

Jag har fått rådet att lägga lite wax i håret innan plattning, håller detta håret rakare längre?

Tack så mycket på förhand

/Pontus


   
Citera

Spraya efteråt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjälper de? Oftast får jag krulligare hår när jag använder hårspray, men aldrig testat direkt efter...


   
SvaraCitera

pontusgare:

Hjälper de? Oftast får jag krulligare hår när jag använder hårspray, men aldrig testat direkt efter...

Ja, det borde ju hålla plattningen. Hårspray i sig krullar ju inte till håret.


   
SvaraCitera

varmare[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stereo total; Okej, ska testa

Farbror gugge; Menar du varmare plattång? Gör det stor skillnad? Jag får ju mitt hår väldigt rakt oså men det släpper snabbt...


   
SvaraCitera

pontusgare:

Stereo total; Okej, ska testa

Bra! Ett tips till, använd "citera"-knappen. [y]


   
SvaraCitera

Spraya hårspray innan du plattar. Sliter sjukt mycket på håret, men har aldrig hört om en kille som brytt sig om det.. Än så länge?


   
SvaraCitera

Använd värmeskyddande


   
SvaraCitera

Det finns produkter som du kan ha i så att det håller sig platt längre. Kolla på kicks eller liknande ställe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Spraya hårspray innan du plattar. Sliter sjukt mycket på håret, men har aldrig hört om en kille som brytt sig om det.. Än så länge?

Okej, ska testa det med. Bryr mig inte direkt heller 😛 Tack för tipset!


   
SvaraCitera

Inget hjälper för att behålla mitt krullig hår rakt när jag plattat det, dessutom sliter det onödigt mycket, så har helt enkelt slutat och accepterat att mitt hår är som det är.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

varmare[party]

isola:

Använd värmeskyddande

Har också väldigt(!!) lockigt hår och behöver varm tång.


   
SvaraCitera

ha i återfuktande medel elr värmebeskyddande innan du plattar [y]


   
SvaraCitera

Eller så rakpermanentar du hela håret [rolleyes]


   
SvaraCitera