Aviseringar
Rensa alla

Har börjat med: Balsammetoden


Ämnesstartare

Kan meddela att håret känns kanon nu. vet någon hur ofta jag bör tvätta håret med balsam nu?

Dold text: (balsammetoden går ut på att man köper balsam med vissa ingridienser osm är bra för håret och slänger ut schampoot. istället tr man ett mindre fett balsam och tvättar håret med. Man tillför alltså bara massa fukt, och torkar aldrig ut håret.)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har för mig att man inte ska tvätta det ofta alls utan variera det med att ibland bara duscha med varmt vatten.

Tycker i alla fall att det är en rätt så onödig metod, bättre att använda schampo/balsam från frisören och endast ta schampot i hårbottnen, inte i resten av håret (ajabaja!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tycker i alla fall att det är en rätt så onödig metod, bättre att använda schampo/balsam från frisören och endast ta schampot i hårbottnen, inte i resten av håret (ajabaja!)

dock gör mitt hår uppror nä jag använder schampo och bildar som små hårda grejer överallt i hela hårbottnen 2 dagar efter ag schamponerat och de går inte bort i nästa schampotvätt hellr... så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så ofta man behöver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa 3 ggr/vecka


   
SvaraCitera

Tappar man inte hår av sånt här skit? Det täpper väll till hårbotten med det där fettiga balsamet. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

Tappar man inte hår av sånt här skit?

nej

paras:

Det täpper väll till hårbotten med det där fettiga balsamet.

har man ett balsam fritt från bland annat silikoner och mineraloljor så täpper det inte till hårbotten, utan det fettiga är näst intill enbart talg ifrån hårbottnen eftersom det överproduceras vid "normal" hårtvätt.

Jag har tappat mindre hår sedan jag började, innan fällde jag hår som en skabbräv


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

skabbräv

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmhhhhhhhhhh
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

[tard]
[tard]
[tard]
[tard]

AH! AH-AH-AH-ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Yes-yes-yes...mmm-ah!


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

tappat mindre hår sedan jag började

Ok, bra. Men alltså snaggat hår är bäst. Så skönt att känna skalpen andas och jag behöver aldrig kamma mig. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket balsam använder du? Är det dyrt?


   
SvaraCitera

jag skulle inte kunna leeeva utan schampo!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no idea:

Vilket balsam använder du? Är det dyrt?

apoliva care ljusblåa och biltemas, dom två till tvätt. har inte kommit så långt som till att hitta ett vårdande ännu.

Jagmårtypbra:

jag skulle inte kunna leeeva utan schampo!

haha jo, du skulle tillochmed leva bättre utan schampo


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

haha jo, du skulle tillochmed leva bättre utan schampo

SLUTA MED BALSAM.... använd ägg, vinäger och varmvatten.... [wink]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

haha jo, du skulle tillochmed leva bättre utan schampo

kanske tjäna lite penar baraaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

använd ägg, vinäger

det är hår vi sncka om, ej 1 st maträtt


   
SvaraCitera