Aviseringar
Rensa alla

Har dåligt samvete nu


Ämnesstartare

P.g.a får bara ge mössen torrfoder i 10 DAGAR!!!!! De är sjuka och ska ha medicin i vattnet, då kan man ej ge blött foder efter som att då dricker de mindre. [sad]

Köpte massa mjölmaskar åt dem för bara någon dag sedan och nu får de slängas!!!!!!! [mad] Om ingen i Göteborg som har reptil/råtta/mus/hamster vill ha dem, gratis såklart.

Har också dåligt samvete över att jag köpte friskies blötmat p.g.a SNÅÅÅÅÅÅL ([cry]) tycker dock att jag kompenserar med deras örtfoder som kostar 150kr/kg, hundtorrfodret för 140kr/kg och massa annat nyttigt som mjölmaskar, barnmat, rått kött o.s.v. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fint att du ger dem barnmat <3
Men visste ej alls att de ska ha hundmat! (vet iof inget om möss)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fint att du ger dem barnmat <3
Men visste ej alls att de ska ha hundmat! (vet iof inget om möss)

De är omnivorer så de får Orijen i sin frö/sädesblandning som de alltid har tillgång till. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur mycket kostar mjölkmaskar då?=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bättre planering så löser de sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hur mycket kostar mjölkmaskar då?=)

70kr 100/g

OF 5:

bättre planering så löser de sig

Tror ej att det spelar så stor roll då de mest får det som godis någon gång. De äter ju trots allt det bästa fodret på den svenska marknaden utöver det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En liten fråga som inte är illa menad: Hur bär du dig åt när de behöver avlivas? Tar du dom till vetrinären eller drar du fram en slägga eller liknande tillhygge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

70kr 100/g

dyrt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

dyrt [crazy]

Så äre när man har djur.
Veterinären tyckte att vi borde testa om Stella blivit resistent mot penicillindroppar, det kommer kosta över 1k, även om lite går på försäkringen så är det dyrt, men värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så äre när man har djur.

jag vet, men det är mask för fan [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

En liten fråga som inte är illa menad: Hur bär du dig åt när de behöver avlivas? Tar du dom till vetrinären eller drar du fram en slägga eller liknande tillhygge?

Jag avlivar själv då det är mycket humanare än hos veterinären, anser att mina möss ska ha ett värdigt slut på livet och inte behöva bli först stressade av resan sedan stuckna med en nål i buken för att efter det må pissdåligt av giftet (har sett katter och kaniner avlivas hos veterinär... Inte trevligt för fem öre).

Jag kan avliva fort och smärtfritt då jag har gjort det massvis med gånger (praktiserar på zoobutik som har foderdjursuppfödning) och är helt säker på det jag gör. Använder dock inget tillhygge efter som att jag kan dislokalisera kotorna i nacken som man ska.

REKOMMENDERAR INGEN ATT GÖRA DET HEMMA OM MAN INTE GJORT DET MED EN KUNNIG INNAN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

dyrt

isola:

Så äre när man har djur.

Har betalat tusentals kronor i veteriärräkningar under de 5 månaderna jag har haft möss, 70kr är en droppe i havet. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har betalat tusentals kronor i veteriärräkningar under de 5 månaderna jag har haft möss,

Går de att försäkra? Inte för att Agria är direkt givmilda, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Går de att försäkra? Inte för att Agria är direkt givmilda, men ändå.

Ja, men man får tänka på att jag har 20st möss som skulle kosta 39kr/mån per mus. Det blir nästan 10.000kr om året och så mycket kommer jag inte upp i under ett år, så det blir inte lönsamt. Det är bättre att ha en veterinärbuffert när man har många djur. [smile] Har dock Algot försäkrad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag kan avliva fort och smärtfritt då jag har gjort det massvis med gånger (praktiserar på zoobutik som har foderdjursuppfödning) och är helt säker på det jag gör. Använder dock inget tillhygge efter som att jag kan dislokalisera kotorna i nacken som man ska.

hur klarar du av det, undrar jag


   
SvaraCitera