Aviseringar
Rensa alla

Har dåligt självförtroende


Ämnesstartare

Tja bag har märkt att jag har dålig självförtroende är de vanligt? Känner mig typ ful nät jag kollar mig själv i spegeln inte alltid med är detta vanligt? Tips hur jag kan få bättre??


   
Citera
Ämnesstartare

Du vet ju att alla tånåringar älskar sig själv, alla älskar sig själva. Du är ett mycket ovanligt fall som känner dig ful


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är inte ovanligt


   
SvaraCitera

Det är väldigt vanligt. Vänj dig vid dig själv, acceptera den du är och tänk på dina styrkor. För många hjälper dessutom träning. 


   
SvaraCitera

Det är inte självförtroendet som gör att man tänker tex jag är ful osv utan ens självkänsla. Självkänsla är det man tänker/tycker om hur man är/ser ut. Självförtroende är det man tänker/tycker om det man gör tex jag är bra på fotbolll osv. 

Bästa sättet att få bra självkänsla är att sluta tänka negativt om sig själv om du varje dag talar om för dig själv att du är ful kommer det snabbt bli din sanning. Du kan läsa om självkänsla mm inne på Terapisnack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radiogaga:
Det är inte självförtroendet som gör att man tänker tex jag är ful osv utan ens självkänsla. Självkänsla är det man tänker/tycker om hur man är/ser ut. Självförtroende är det man tänker/tycker om det man gör tex jag är bra på fotbolll osv. 

Bästa sättet att få bra självkänsla är att sluta tänka negativt om sig själv om du varje dag talar om för dig själv att du är ful kommer det snabbt bli din sanning. Du kan läsa om självkänsla mm inne på Terapisnack

Taack jag bryr mig inte vad folk tycker o tänker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: jag bryr mig inte vad folk tycker o tänker

inte lite ens? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

inte lite ens? 

Joo kanske lite men tar inte åt mig så lät


   
SvaraCitera