Aviseringar
Rensa alla

har du blivit mer eller mindre empatisk av din vistelse på ungdomar.se?


Ämnesstartare

amsi:

anledningen till att du har fördomar är att andra har det?

snarare pga det är rätt omöjligt att inte ha ngra fördomar alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

snarare pga det är rätt omöjligt att inte ha ngra fördomar alls

du skrev ju att du har det pga vem har inte det


   
SvaraCitera

amsi: du skrev ju att du har det pga vem har inte det

Det var ganska lätt att förstå vad hon menade om man inte ansträngde sig för att misstolka.

ZIgIF1W.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Det var ganska lätt att förstå vad hon menade om man inte ansträngde sig för att misstolka.

lol jag förstod inte


   
SvaraCitera

mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: lol jag förstod inte

det ska väl tolkas "jag har fördomar p.g.a. (det är svårt att undkomma →) alla har fördomar". ordvalet "på grund av" gör det hela lite konstigt, bara.

Proteus:

Det var ganska lätt att förstå vad hon menade om man inte ansträngde sig för att misstolka.

ZIgIF1W.png

det här memet behöver etableras på um. allt hade varit så mycket enklare då.

Attitydinkontinent: tveksamt. um har vidgat mitt perspektiv absolut, men huruvida jag blivit mer empatisk eller inte är jag ganska skeptisk till nu i eftertanke.

Proteus: Har blivit rätt avtrubbad i en del avseenden och rycker i princip på axlarna åt saker jag hade haft lättare för att påverkas känslomässigt av förut, samtidigt som jag hyser större förståelse för andra människor nu än innan. Så på vissa sätt mer, andra mindre.

jag håller på er, fastän mitt intuitiva svar ändå gick till "mer". jag har definitivt blivit mer tolerant och tjänstvillig, men vet inte riktigt. var tvungen att skapa tråden för att jag blivit så chockad av att jag upplevde känslan av att vilja vara vänlig och ta vara på bra upplevelser även hos människor som jag faktiskt inte tycker om. bara för att undvika onödig skada.

med tanke på att jag är ett rövhål i grunden när det gäller människor jag inte identifierar mig med eller tror att jag skulle kunna komma överens med så är det en rätt stor förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga: oförändrad10


   
SvaraCitera

durga: det ska väl tolkas "jag har fördomar p.g.a. (det är svårt att undkomma →) alla har fördomar". ordvalet "på grund av" gör det hela lite konstigt, bara.

durga: det här memet behöver etableras på um. allt hade varit så mycket enklare då.

Tumme upp

durga: jag håller på er, fastän mitt intuitiva svar ändå gick till "mer". jag har definitivt blivit mer tolerant och tjänstvillig, men vet inte riktigt. var tvungen att skapa tråden för att jag blivit så chockad av att jag upplevde känslan av att vilja vara vänlig och ta vara på bra upplevelser även hos människor som jag faktiskt inte tycker om. bara för att undvika onödig skada.

med tanke på att jag är ett rövhål i grunden när det gäller människor jag inte identifierar mig med eller tror att jag skulle kunna komma överens med så är det en rätt stor förändring.

Låter väldigt bra! Gratulerar.


   
SvaraCitera