Aviseringar
Rensa alla

Har du blivit näthatad, eller är du en näthatare?


Ämnesstartare

Hej!

Vi har nu under en tid jobbat med näthat i skolan, och resultatet av mitt arbete blev en digital tidning, Bootcamp: Näthat! Den riktar sig till ungdomar precis som er, som antingen har blivit näthatade, är näthatare, eller helt enkelt bara vill veta mer. Den innehåller information, tips och en intervju – en komplett guide för näthat, helt enkelt.

Hoppas ni gillar den och lär er något nytt!

http://goo.gl/1MjO6l

Stay awesome,
Linn


   
Citera

blev näthatad på lunartiden 2002-2005 ngnting

har aldrig näthatat sj 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
blev näthatad på lunartiden

har aldrig näthatat sj 

Vad trist! Har du några tips att dela med dig av? 🙂


   
SvaraCitera

Bootcamp: Näthat:

Vad trist! Har du några tips att dela med dig av? 🙂

ignorera ba

alt. leka psykolog o typ försöka provocera så mkt som möjligt, fast finns risk att de blir ännu värre då och typ tar ut ilska på människor irl med våld eller sig själva istället. Ledsen


   
SvaraCitera

Har blivit nätmobbad, men vet inte om det är samma sak som näthatad


   
SvaraCitera

aaa nää, glöm d sista jag skrev där. 


   
SvaraCitera

Att "spela med" kanske vore det bästa? Så att de helt enkelt får tillfredsställa sig själva lr ngt. Fast det gör ju iofs inte dem till bättre människor. Hmm, ingen aning, mkt svåra frågor det här.


   
SvaraCitera

att ignorera är nog det bästa ändå 


   
SvaraCitera

Det är en definitionsfråga


   
SvaraCitera

Nej det har jag inte och det ä jag glad för Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Har blivit nätmobbad, men vet inte om det är samma sak som näthatad

Det är inte riktigt samma sak, eftersom nätmobbning sker vid upprepade tillfällen av någon du känner. Näthat kan komma från vem som helst, och behöver inte nödvändigtvis upprepas. Men det är minst lika jobbigt! Hur hanterade du det? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad bra! Ja, det ska du vara Tumme upp

adaq:
Nej det har jag inte och det ä jag glad för Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
att ignorera är nog det bästa ändå 

Ja, det tycker jag nog med.. Det förtjänar ingen uppmärksamhet!


   
SvaraCitera

Mobbad och mobbad, nja skulle inte villja påstå de men man får ju den del sura kommentarer på vanliga videos man läggar upp på youtube ( t.ex 5 saker jag har med skolan). Och det beror oxå på hur man definierar närmobbning. Har gät kritik då och då t.ex "hade varit roligare om du inte skulle göra så många videos av den typen och istället sammla de till en stor". Har dock fått en del kommentarer " sluta mobba henne!" så enligt mig har jag ej blivit mobbad eller mobbar 🙂


   
SvaraCitera
Lenny

Allt går alltid att anmäla och/eller blockera. Som tidigare sagt - ignorera! eller spela med. Jag tror man måste våga slå tillbaka .. det är svårt, jag vet, men ibland måste det göras. (Kan dock bli värre) 


   
SvaraCitera