Aviseringar
Rensa alla

Har du en mamma? Skulle du önska henne detta?


Ämnesstartare

skitsystem:

Det finns inga kvar att utförsäkra givetvis.

Så problemen är lösta när alla kroniskt sjuka förflyttats från FK till AMS?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Så problemen är lösta när alla kroniskt sjuka förflyttats från FK till AMS?

Ja givetvis eller vid regeringsbyte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsystem:

Ja givetvis eller vid regeringsbyte.

Är det inte bättre att vi bara maler ned dem till hundmat direkt? Då kan vi dessutom exportera hundmaten och tjäna en hacka på det hela.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Så problemen är lösta när alla kroniskt sjuka förflyttats från FK till AMS?

Det är ytterst få av alla dessa "kroniskt sjuka" som verkligen är kroniskt sjuka. Många av dem är fullt arbetsförbara, men väljer att vara sjukskrivna istället av ren bekvämlighet. Varför ska man anstränga sig för att få pengar när man istället kan ligga på sofflocket och vara "sjuk" och ändå håva in ett antal tusen i månaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeebo:

Det är ytterst få av alla dessa "kroniskt sjuka" som verkligen är kroniskt sjuka. Många av dem är fullt arbetsförbara, men väljer att vara sjukskrivna istället av ren bekvämlighet.

Du läste inte blogginlägget jag länkade, förmodar jag?

Zeebo:

Varför ska man anstränga sig för att få pengar när man istället kan ligga på sofflocket och vara "sjuk"?

Den frågan är efterbliven av två anledningar.

För det första förutsätter den att alla, eller de flesta, som har sjukersättning eller -pension faktiskt är arbetsföra. Jag vet inte riktigt hur du utan att ens ha träffat dessa tusentals människor kan ställa en bättre diagnos på dem än deras egna och FK:s läkare, men oavsett hur det går till tycker jag du ska kontakta nobelkommitén - medicinpriset är garanterat ditt för en sådan bedrift.

För det andra påvisar den att du inte vet ett skit om människor och sociologi. Svaret på din fråga stavas "Maslows behovstrappa," men jag misstänker att du inte riktigt är kapabel att ta till dig en text på mer än två sidor om den inte innehåller färgglada bilder.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Är det inte bättre att vi bara maler ned dem till hundmat direkt? Då kan vi dessutom exportera hundmaten och tjäna en hacka på det hela.

Vilka hundar skulle ens smaka på den maten menar du?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Du läste inte blogginlägget jag länkade, förmodar jag?

Nej, men jag antar att det handlar om Annika Holmqvist och jag har redan läst om henne.

Gentlernen:

För det första förutsätter den att alla, eller de flesta, som har sjukersättning eller -pension faktiskt är arbetsföra.

Det påstod jag inte, men jävligt många är det. Två exempel är Jörg Teichert och Alexandra Johansson.

https://www.flashback.org/t1286849

https://www.flashback.org/t1114792


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsystem:

Vilka hundar skulle ens smaka på den maten menar du?

Vad som helst går att sälja till vilket pris som helst med rätt marknadsföring.

Zeebo:

Det påstod jag inte, men jävligt många är det. Två exempel är Jörg Teichert och Alexandra Johansson.

Tyvärr duger det inte med två anekdoter (från Flashback dessutom, allvarligt talat...) när du ifrågasätter allmänt accepterad forskning. Jag är rädd att du är tvungen att faktiskt ta reda på vad det är du pratar om, snarare än att posta länkar till Sveriges internetdårhus, om du vill ta dig an världens sociologer.


   
SvaraCitera

Det är ju lugnt för tjejer/kvinnor, dom kan ju alltid börja hora[smile] värre för oss män[sad]


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Tyvärr duger det inte med två anekdoter (från Flashback dessutom, allvarligt talat...) när du ifrågasätter allmänt accepterad forskning.

Vilken amöba som helst förstår att en läkare som antagligen redan tjänar runt 50.000 i månaden genom att jobba 75% och bor lyxigt och kör en flashig bil, samt en kvinna som påstår sig vara jättesjuk, men ändå hinner med att skura golv, måla väggarna, renovera huset, sköta hushållsarbete, träna på gym etc etc inte behöver någon sjukersättning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeebo:

.

Vilken del av "två anekdoter från Sveriges internetdårhus duger inte" var det du inte förstod? Jag har redan postat en anekdot om någon som faktiskt är sjuk och kan utan svårigheter fiska upp fler, men vad vore poängen? Det handlar inte om anekdoter utan om din okunnighet på området.


   
SvaraCitera

borgarsvin vad det va?


   
SvaraCitera