Aviseringar
Rensa alla

Har du förtroende för Arbetsförmedlingen?


time
 time
Ämnesstartare

Jag läste den här artikeln om ett ungt och hippt företag som ville anställa ungdomar... och. Ja. Se hur det gick. I både Finland och Sverige verkar inte förtroendet vara så högt för AF överlag. Har du positiva erfarenheter från AF? Negativa? Berätta för tant time!

1175419_10151395137249058_2058249517_n.j


   
Citera

time: Nej, det har jag inte


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

S3ON:

Varför inte? 


   
SvaraCitera

 Jag har haft. Men har det inte längre.


   
SvaraCitera

time: Jag har blandade känslor

Njä. Har iof inte varit i så mycket kontakt med dem. Gick dit och kollade, skrev kanske tom in mig, men skrev nog ut mig rätt fort och började plugga ist.


   
SvaraCitera

Förstår inte ens vad AF gör. Var inskriven i vintras och efter ett par veckor fick jag hem ett brev med en lista över datum som jag skulle lämna lägesrapporter på. Vid ett tillfälle ringde en kvinna och frågade om jag hade fått jobb än. Jag svarade att jag fortfarande var arbetslös varpå hon bara önskade mig lycka till och avslutade samtalet. 

Så inga möten, ingen vägledning, ingenting. Allt det har gått ut på är att jag har suttit hemma och sökt jobb för att sedan maila ett par gånger i månaden och berätta om jag vill fortsätta vara inskriven eller inte. 


   
SvaraCitera

time:

Varför inte? 

Jag har inte tid att skriva uppsats, sry. :/ 


   
SvaraCitera

terrormat: sedan maila ett par gånger i månaden och berätta om jag vill fortsätta vara inskriven eller inte.

Hatar när de skickar ut såna brev hela tiden.. Kan man bara inte få vara inskriven eller!? Måste man fylla i och skicka tillbaks de jävla breven var andra jävla vecka??? 

Orkar inte ns vara inskriven om d ska hålla på och envisas på d viset. 🙁  


   
SvaraCitera

"Du är på väg att bli utskriven från arbetsförmedlingen, svara senast blablabla om du fortfarande vill vara inskriven hos arbetsförmedlingen" osv............       


   
SvaraCitera
Paseo

time: Nej, det har jag inte

har skrivit in mig för sakens skull, för att ingen ska kunna säga att jag inte gör nåt åt saken att jag är arbetslös. men förtroendet ligger på noll. till mitt ex, som var från etiopien men pratade bra svenska, bott i sverige i ca 2 år och jobbat som ett svin i sitt hemland för att försörja en familj på 9 personer sa de att han var kapabel till att jobba 8h/vecka. så stod det i nåt papper han fick av dom. min syster blev likadant behandlad, som en bebis. till mig sa de att jag behöver en "assistent" ute på en ev arbetsplats då jag inte klarar av ett jobb själv. ehhhh. 


   
SvaraCitera

När jag skrev in mig förra gången så frågade gubben om jag var intresserad utav arbete.. Vad fan är det för jävla fråga?!  

Bara för att jag vägrar deras jävla söka jobb-kurser.. Och då hade dessutom gubbjäveln läst igenom mitt CV, som är helt jävla perfekt redan, utifrån den korta arbetslivserfarenheten jag har. Det sa han själv. 

Förklarade för honom att jag inte alls har något förtroende för arbetsförmedlingen, att jag ville skriva in mig för att bidra med statistik liksom. Han skrev in mig, och vi skiljdes åt. En till två veckor efteråt får jag ett utav dessa jävla brev...             

S3ON: "Du är på väg att bli utskriven från arbetsförmedlingen, svara senast blablabla om du fortfarande vill vara inskriven hos arbetsförmedlingen" osv............

Ska jag behöva gå dit och skriva in mig varannan vecka för att kunna bidra med simpel statistik eller?


   
SvaraCitera

time: Nej, det har jag inte

Absolut inte, har endast negativa erfarenheter av AF. De borde byta namn till "Arbetsövervakningen" eller något, "Förmedlingen" låter helt fel.


   
SvaraCitera

Tror jag har varit inskriven 25 gånger på 5 år. 

tkr d låter mkt, men d kanske är lika för väldigt många? 


   
SvaraCitera

Paseo:

har skrivit in mig för sakens skull, för att ingen ska kunna säga att jag inte gör nåt åt saken att jag är arbetslös. men förtroendet ligger på noll. till mitt ex, som var från etiopien men pratade bra svenska, bott i sverige i ca 2 år och jobbat som ett svin i sitt hemland för att försörja en familj på 9 personer sa de att han var kapabel till att jobba 8h/vecka. så stod det i nåt papper han fick av dom. min syster blev likadant behandlad, som en bebis. till mig sa de att jag behöver en "assistent" ute på en ev arbetsplats då jag inte klarar av ett jobb själv. ehhhh. 

Sådant behöver de väl läkarutlåtande för att säga? Vad vet de om ens arbetsförmåga liksom.


   
SvaraCitera
Paseo

isola:

Sådant behöver de väl läkarutlåtande för att säga? Vad vet de om ens arbetsförmåga liksom.

arbetsförmåga är det de pratat om till både mig, min syster och mitt ex. vet ej varför. men därav gillar jag dom iaf INTE.


   
SvaraCitera