Aviseringar
Rensa alla

Har du hällt i något vapen?


Bananlåda:

mumin

fuck yeah, "Sent i November" är sann höglitteratur.

"楽しいムーミン一家" var också en trevlig TV-adaption.


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:

fuck yeah, "Sent i November" är sann höglitteratur.

"楽しいムーミン一家" var också en trevlig TV-adaption.

wa hade ingen den var japansk, är filmerna i samma stuk det också?


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:

fuck yeah, "Sent i November" är sann höglitteratur.

"楽しいムーミン一家" var också en trevlig TV-adaption.

Ingen aning*


   
SvaraCitera

Bananlåda:

wa hade ingen den var japansk, är filmerna i samma stuk det också?

Utöver "楽しいムーミン一家" från 1990 (med en andra säsong vilken sändes 1991), så utkom även TV-serien "ムーミン" under 1969, med en kortare uppföljare 1972.

En film i samma stil som serien från 1990,
"ムーミン谷の彗星", släpptes 1992 i Japan, och år 1993 i Finland.

"楽しいムーミン一家" har dessutom flertalet avsnitt som aldrig sändes i Sverige.


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:

Utöver "楽しいムーミン一家" från 1990 (med en andra säsong vilken sändes 1991), så utkom även TV-serien "ムーミン" under 1969, med en kortare uppföljare 1972.

En film i samma stil som serien från 1990,
"ムーミン谷の彗星", släpptes 1992 i Japan, och år 1993 i Finland.

"楽しいムーミン一家" har dessutom flertalet avsnitt som aldrig sändes i Sverige.

Huh, trodde det fanns fler filmer än kometen kommer


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Huh, trodde det fanns fler filmer än kometen kommer

Det gör det, men jag känner inte till några övriga japanska produktioner. Är dock inte så kunnig 😐


   
SvaraCitera

stanislavdenstore:

Det gör det, men jag känner inte till några övriga japanska produktioner. Är dock inte så kunnig 😐

Vadå inte så kunnigShockerad


   
SvaraCitera

Bananlåda:

venne vad det betyder.

2020, året då soptunnor gick ute oftare än bananlådor. 


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Well jag vet vad orden betyder, förstod bara inte vad det hade med mumin och göra


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Well jag vet vad orden betyder, förstod bara inte vad det hade med mumin och göra

Det har ingenting att göra med Mumin. Det har att göra med en slangbella och David och Goliat. Har du problem med att förstå text? 


   
SvaraCitera
L Y S

Dindoonuffin: Det har ingenting att göra med Mumin. Det har att göra med en slangbella och David och Goliat. Har du problem med att förstå text?

Du hade kunnat förklara från start vad du syftar på istället för att bete dig som en röv.


   
SvaraCitera

Dindoonuffin:

Det har ingenting att göra med Mumin. Det har att göra med en slangbella och David och Goliat. Har du problem med att förstå text? 

Well jag har lite svårt för det ibland ja men i detta fall var det nog din logik som var lite off.
Nu är jag skyldig till detta också men ta de lite lugnt med ot:n va


   
SvaraCitera

Mp 5 automat 


   
SvaraCitera

Familjen var på besök hos en bekant i Österrike om jag minns rätt när jag var liten, och mannen hade ett jaktvapen som jag fick hålla i, men när jag riktade vapnet slet de det ur händerna. Annars har jag aldrig hållit i nåt riktigt vapen förutom ett luftgevär. Gjorde aldrig militärtjänst heller så... Guds folk ska enligt Bibeln smida om sina svärd till plogbillar och inte lära sig krigsföring. 


   
SvaraCitera

Har skjutit helautomatisk AKM, HK416, Scorpion Evo och M-249 och halvautomatisk Glock 17, Colt 1911, Barrett M107A1 och Benelli M4. Samt några tråkigare jaktvapen också.
.50 BMG och 7.62 sköt jag utan hörselskydd, det ringde en del i öronen efter det kan jag säga.
Finns inga roligare leksaker. Vapen får Boljek att bli sugen på kåtmys. Mycket glad


   
SvaraCitera