Aviseringar
Rensa alla

Har du haft sexuellt umgänge med någon med annan etnicitet än er egna?


Ämnesstartare

Kind of


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: haft sex med någon från 5 av 7 kontinenter

hur klarade den av att vara från alla dessa

hihi isola u crack me up


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkert hundratals gånger xD


   
SvaraCitera
time
 time

Anura: Ja

Aldrig shaggat någon med samma ursprung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Aldrig shaggat någon med samma ursprung.

ingen vit? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: ingen vit? :O

Hur många gånger ska du ta dig tolkningsföreträde gällande hennes etnicitet?


   
SvaraCitera
time
 time

dinkompis:

ingen vit? :O

Etnicitet är mer än bara hudfärg. Och jo, alla var vita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte gjort nån beräkning än

Nachac:

Hur många gånger


   
SvaraCitera
time
 time

dinkompis:
har inte gjort nån beräkning än

Skulle verkligen önska att du slutade med det. Jag hade förstått din inställning om jag var ett drägg som tog plats trots att jag på många sätt är mer privilegierad då jag kan ses som white-passing, men jag försöker inte förminska dina upplevelser eller ta ifrån dig dina upplevelser, jag förstår att du också påverkas av det strukturella förtrycket och i många fall på värre sätt, men det vore vänligt av dig att inte förminska inte min identitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Skulle verkligen önska att du slutade med det. Jag hade förstått din inställning om jag var ett drägg som tog plats trots att jag på många sätt är mer privilegierad då jag kan ses som white-passing, men jag försöker inte förminska dina upplevelser eller ta ifrån dig dina upplevelser, jag förstår att du också påverkas av det strukturella förtrycket och i många fall på värre sätt, men det vore vänligt av dig att inte förminska inte min identitet.

Det är inget personligt mot dig faktiskt. Jag är emot när folk snackar om vithetsprivilegium, när de själva tillhör en av de mer privilegierade grupperna. Vad fan, jag är privilegierad, du är privilegierad, och många andra som kör det kortet är privilegierade.

Men visst, man kan såklart göra det enkelt för sig och gå omkring och prata om att man inte tillhör de vita privilegierade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Ja...

...fast bara när jag varit utomlands. Allt ifrån thaitjej i Thailand, indisk tjej i Indien till negertjej på ett (hor)hotell i Los Angeles. Vi visste inte att det var ett horhotell när vi checkade in vid lunchtid på Sunset Blvd men det upptäckte vi först när det mörknade framåt kvällen.  Rodnar   Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piraten: negertje

öh

time:

Skulle verkligen önska att du slutade med det. Jag hade förstått din inställning om jag var ett drägg som tog plats trots att jag på många sätt är mer privilegierad då jag kan ses som white-passing, men jag försöker inte förminska dina upplevelser eller ta ifrån dig dina upplevelser, jag förstår att du också påverkas av det strukturella förtrycket och i många fall på värre sätt, men det vore vänligt av dig att inte förminska inte min identitet.

På vilket sätt påverkas du av rasism? Att ha föräldrar från Finland/Åland/Ryssland gör en lite mer än whitepassing. Du får såklart se dig på vilket sätt du vill men det känns lite som om du ser dig vara i samma sits som folk som verkligen kan utsättas för rasistiska strukturer. Krävs ju lite mer än brunt hår och bruna ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tumblr_llii2lRNk71qhxr17o1_250.gif


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

öh

På vilket sätt påverkas du av rasism? Att ha föräldrar från Finland/Åland/Ryssland gör en lite mer än whitepassing. Du får såklart se dig på vilket sätt du vill men det känns lite som om du ser dig vara i samma sits som folk som verkligen kan utsättas för rasistiska strukturer. Krävs ju lite mer än brunt hår och bruna ögon.

Nä, du har rätt, att bli skriken på att jag ska dra tillbaks till mitt hemland, få hakkors målade på mina skåp, bli kallad blattehora och grova utspel kring att jag ska avlägsna mig från krogen eftersom jag "helt uppenbarligen är en äcklig muslim som inte ens firar jul och inte hör hemma här" gör ju absolut ingenting, för jag har ju bara brunt hår och bruna ögon och försöker ta andras plats... Förstår inte alls hur du tänker, ärligt talat. Jag är judinna med ashkenaziskt ursprung. Du är välkommen att fråga mig vad jag har för bakgrund innan du blunt antar att jag är en ålänning med brunt hår.


   
SvaraCitera