Aviseringar
Rensa alla

Har du herpes?


Ämnesstartare

Med bakgrund av denna reklamen:  http://www.munsår.nu/?gclid=CPfh7oPombkCFah8cAodkToAyA , där det tydligen ska vara vanligt att bära på viruset, undrade jag hur många här som någon gång har haft munherpes eller könsherpes.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ceka92: Inte vad jag vet

MEN jag har haft vattkoppor och det är typ ett herpesvirus som alltid stannar kvar i kroppen eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det slumpen som avgör vem som får herpes? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

MEN jag har haft vattkoppor och det är typ ett herpesvirus som alltid stannar kvar i kroppen eller nåt

vattkoppor, den bästa sjukdomen någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så vitt jag vet är jag herpesfri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: Inte vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte de flesta någon/några form/-er av herpes som inte ger blåsor men ändå finns där föralltid, eller blandar jag ihop herpes med något annat?


   
SvaraCitera

inte vad jag vet. intressant frågeställning dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Har inte de flesta någon/några form/-er av herpes som inte ger blåsor men ändå finns där föralltid, eller blandar jag ihop herpes med något annat?

Jo låter rätt
Könsherpes är nog inte så vanligt dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Jo låter rätt
Könsherpes är nog inte så vanligt dock

googlade snabbt och hittade "I Sverige beräknas 30-40% vara smittade med HSV-2." Tycker det låter ganska vanligt med könsherpes då. Men sen har inte alla symptom så vissa vet inte ens om att de har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

googlade snabbt och hittade "I Sverige beräknas 30-40% vara smittade med HSV-2." Tycker det låter ganska vanligt med könsherpes då. Men sen har inte alla symptom så vissa vet inte ens om att de har det.

Wtf
Ska rocka kodis resten av livet
Befruktning sker via tratt (vet en som blev till på det sättet, han kallas tratten hahahahahahhaa)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Wtf
Ska rocka kodis resten av livet
Befruktning sker via tratt (vet en som blev till på det sättet, han kallas tratten hahahahahahhaa)

Tror det är mycket mer vanligare än vad man tror men att folk inte talar om det. Inte så kul att ha könsherpes skulle jag gissa på. Ledsen 

Ot; Jag har munherpes tror jag, får munsår då och då, men inte alls ofta. Började få det efter att jag och mitt ex blev ihop så tror att han smittade mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker dock det är konstigt att använda ordet "haft". Herpes är väl forever?


   
SvaraCitera
höna

Jag har munherpes men det smittar bara vid utslag och de har jag bara haft en gång när jag var liten. Många har det men det bryter inte alltid ut. Ingen aning om varför vissa har det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Tycker dock det är konstigt att använda ordet "haft". Herpes är väl forever?

Jääää
Blev smittad när jag var 5, har inte haft utbrott på 8 år dock


   
SvaraCitera