Aviseringar
Rensa alla

Har du någon udda fobi?


Ämnesstartare

Har du någon udda fobi? Hur bemöter omgivningen den? 
Jag har iallafall kosmemofobi (kosmemophobia), det vill säga att jag blir otroligt äcklad av smycken och små metallföremål! Rullar ögonen 


   
Citera

Jag har fobi för mejeriprodukter, men liksom oftast bara när jag är hemma och jag äter ju saker med mejeriprodukter i men det är en annan sak. Mina föräldrar är alltid så slarviga med allt och jag har liksom fått fobin för att man aldrig vet hur länge nåt ståt framme eller hur gammal nåt är. 


   
SvaraCitera

Har fobi för att råka cykla/trampa på en snigel. Ryser till i hela kroppen och känns som att man vill kräkas. Vet inte hur udda det är egentligen men jag har aldrig hört om någon som är likadan. 


   
SvaraCitera

Har fobi för kräldjur och i synnerhet ormar. Men det är väl mest ormälskarna som anser att jag har en fobi. Själv tycker jag väl att jag är fullt normal. 
Till råge på allt så bor jag på landet så jag ser huggormar alldeles för ofta.  Arg


   
SvaraCitera

Kanske inte den konstigaste fobin men jag har trypofobi. Fobi för små hål samlade runt varandra, som till exempel kan jag bli lite äcklad av durkslag.


   
SvaraCitera

Klister, (älskar kylskåpsmagneter det finaste som finns) regnbågen som jag spydde efter jag åkt. Spiraltrappor och där man inte ser slutet på vägen. Nålar efter syslöjden. Rondeller och parkeringshus.


   
SvaraCitera
evene

Undrar verkligen vad som händer med mänskligheten när jag läser era fobier.


   
SvaraCitera

Idk om den är extremt konstig men den e väl något udda i guess? Jag har världens fobi för ögon, typ ögongloben och sånt efter en film jag såg för typ 4 år sedan. Åsynen av fingrar som mosar ett öga plus tycker upp en insulin-sprita i ett har ärrat mig för livet. Klarar inte ens se någon ta ut linser ur ögonen längre utan att rysa. 


   
SvaraCitera