Aviseringar
Rensa alla

Har du någon vanlig stereoanläggning?


Ämnesstartare

Tänkte bara kolla om det är någon som har någon vanlig "gammal" stereoanläggning. Jag tänker då främst på den gamla klassiska stapeln med förstärkare, tuner, CD spelare o ev tom skivspelare o kasettbandare o ett par rejäla gamla högtalare?

Det är sällan man ser dom numera mer än på Tradera o Blocket. [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Nepp, och jag har inte en grammofon heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en sådan - men jag har bara förstärkardelen. [bigsmile]
Well, har en LP-spelare men använder den inte nu av utrymmmesskäl.
Rejäla högtalare har jag men inte gamla.

Alltså - det är väl inget gammalt med en sådan. Säljs ju än idag och det är väl det enda rätta om man vill bygga en bra anläggning...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Nepp, och jag har inte en grammofon heller.

Då har du missat mycket! Ungefär på samma sätt om musik är häftigare live på ett rejält PA! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Alltså - det är väl inget gammalt med en sådan. Säljs ju än idag och det är väl det enda rätta om man vill bygga en bra anläggning...?

Idag säljs det ju mest sådana där små löjliga "micro stereos" som inte ens är värda namnet stereo anläggning eller musikanläggning. Själv köpte jag en förstärkare... en 17 kg tung Onkyo A-809 av en gammal gubbe. Den hade kostat 14.000 kronor ny på 80-talet o jag gav bara 2.000 kronor o ett par Dali Concept 10 som hade kostat 13.000 kronor nya. Men de var bara ett par år gamla så dom gav jag 6.000 kronor för... som nya!

Drar jag på kan jag blåsa ut fönstren... o trumhinnorna! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Då har du missat mycket! Ungefär på samma sätt om musik är häftigare live på ett rejält PA! [smile]

Det tvivlar jag inte på............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Tänkte bara kolla om det är någon som har någon vanlig "gammal" stereoanläggning. Jag tänker då främst på den gamla klassiska stapeln med förstärkare, tuner, CD spelare o ev tom skivspelare o kasettbandare o ett par rejäla gamla högtalare?

Jag har. Högtalarna går upp till 15 men det är skithögt redan på 2.

niiiiiiiiiiice [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah


   
SvaraCitera

Ja, vinyslsperarlae, förstärkare, stora gammla högtalare och en i kopplat cd spelare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, afst använder den inte, för stor.


   
SvaraCitera

Jag har en Technics-stapel från 1992 med 2 högtalare, förstärkare, CD-växlare, bandspelare, radio och skivspelare.
Står dock uppe på vinden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera