Aviseringar
Rensa alla

Har du nångång haft en diskussion med en religös?


Ämnesstartare

Hur gick det? [bigsmile]

Jag hade en diskussion med en religös person igår, och heeerreeeegud vad denne var trångsynt (precis som alla andra religösa brukar vara), alltså att tro att deras religon är den RÄTTA och den bästa lol. Och personen tycker synd om mig för att jag inte tror på den här dennes religion .. stackars mig.[blush]

Edit: Och för att jag inte tror på Gud.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har det hela tiden, och det roar mig otroligt mycket att bevittna hur korkade och lurade människor är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

Jag har det hela tiden, och det roar mig otroligt mycket att bevittna hur korkade och lurade människor är.

Haha precis, personen sa vid ett tillfälle: Jag förstår varför du är kluven , det är skolan och deras skolböcker som har påverkat dej med alla olika religioner ni får lära er om, dem förvirrar er. Men jag hoppas att du i framtiden tror på gud och den här religionen. [confused] .. Det är tydligen skolans fel att vi inte är hjärntvättade. lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade en, den gick ungefär såhär.

-Är du Satanist?
-Njääää, mycket möjligt
-Tror du på Satan?
-Njääää
-Varför har du ett uppochnedvänt kors för?
-Vet inte riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

satanist:

Satanist

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

Akkurat, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha ja, de flesta är riktigt trångsynta och blir arg om man säger något ont om deras tro.

Det finns några präster och liknande som man kan hålla en öppen dialog med, jag gillar dom <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, men jag försöker att inte ha dem med vänner. En del av mig vill dra en massa aggressiva ateistargument, men jag vet att det bara gör min vän, som är troende judinna, ledsen och obekväm, så det finns verkligen inte mycket poäng.


   
SvaraCitera

Jag har endast diskusioner med religiösa personer. Är väll själv en av dem.


   
SvaraCitera

Mawns:

Det finns några präster och liknande som man kan hålla en öppen dialog med, jag gillar dom <3

jaG är öppen också 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jafyfan, Det svider


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej.


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Jag har endast diskusioner med religiösa personer. Är väll själv en av dem.

Vill du äta sten ?


   
SvaraCitera

Det går inte diskutera med en religiös, deras åsikter är ALLTID rätt (enligt dem då alltså) och de kan inte ens tänka att det finns en annan verklighet... [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Why do people laugh at creationists? är väldigt roande för oss som inte tror på gudar, ID eller kreationen (om det finns en sån term öht) [y]

Finns 30 delar mig veterligen, 3-11 minuter långa. Plöjt igenom alla [y]x1337


   
SvaraCitera