Aviseringar
Rensa alla

Har du positiv syn på asiatiska killar.


Ämnesstartare

Jag är koreansk som jobbar här som ingenjör, eftersom jag vet att det finns få asiatiska i Sverige och västliga tjejer gillar inte asiatiska killar. Men många gånger får jag fatiga ögonkontakter och ler från tonårsflickor som gör mig förvirrad. Jag är koreansk och min utseende är samma som K-Pop sångare men med svenska kläder. Jag är inte bra att skriva svenska.

Tack


   
Citera

Hm, min gamla klasskamrat var helt tokkär i en sida som tinder fast det var asiater som ville ha svenska vänner. Jag förstod inte mycket då. 
Jag brukar säga "åh de är taiwaneser" "pratar de kinesiska eller japanska..måste tjuvlyssna lite mer" jag blir snurrig när jag lyssnar på kpop och de sjunger på japanska sedan lyssnar jag på japanska och de sjunger på engelska osv. Det var någon som min chef kände som var en av de snyggaste kineserna jag sett, som lee jong suk fast det är korean och han i behind your smile. Han hjälpte oss med kassan en gång, önskar vi fick mer problem med tekniken. 

Du skriver bra.


   
SvaraCitera

Att se ut som en asiat i Svenska kläder är inte så jättevanligt i Sverige och många vet nog inte hur du vill bli bemött. Svenskar är väldigt bekväma till vardags och blir ofta ganska inåtvända när de inte riktigt vet hur de ska uppträda. Jag tror inte att människor inte gillar ditt asiatiska ursprung utan mer att det är försiktiga för att inte göra något fel.

Din Svenska är inte så dålig, lite mer träning så kommer du att skriva hur bra som helst!


   
SvaraCitera

Just det... jag tycker de har mörkare hudfärg i verkligheten än vad jag har sett på mina asiatiska serier. Nande :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Hm, min gamla klasskamrat var helt tokkär i en sida som tinder fast det var asiater som ville ha svenska vänner. Jag förstod inte mycket då. 
Jag brukar säga "åh de är taiwaneser" "pratar de kinesiska eller japanska..måste tjuvlyssna lite mer" jag blir snurrig när jag lyssnar på kpop och de sjunger på japanska sedan lyssnar jag på japanska och de sjunger på engelska osv. Det var någon som min chef kände som var en av de snyggaste kineserna jag sett, som lee jong suk fast det är korean och han i behind your smile. Han hjälpte oss med kassan en gång, önskar vi fick mer problem med tekniken. 

Du skriver bra.

Tack SkeletonGirl för ditt svar,

Nu förstår jag att det inte är negativt att vara asiatiskt i Sverige. Asiatisk man kan vara snygg i svensk skönhetsstandard. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:
Att se ut som en asiat i Svenska kläder är inte så jättevanligt i Sverige och många vet nog inte hur du vill bli bemött. Svenskar är väldigt bekväma till vardags och blir ofta ganska inåtvända när de inte riktigt vet hur de ska uppträda. Jag tror inte att människor inte gillar ditt asiatiska ursprung utan mer att det är försiktiga för att inte göra något fel.

Din Svenska är inte så dålig, lite mer träning så kommer du att skriva hur bra som helst!

Jag kan känna det, min kläder visar att jag inte ser ut som asiatiska studenter eller turister. Min hud visar att jag inte antas här. Kanske det gör dem förvirrade och nyfiken. Många svenska frågade mig hur och varför du är här.


   
SvaraCitera

Vad menar du med positiv syn på asiatiska killar? själv är jag asiat 😛


   
SvaraCitera

Gillar asiater faktiskt. Har till och med ett förhållande med en filippinare. 🙂


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

ErikJoong:
Jag är koreansk som jobbar här som ingenjör, eftersom jag vet att det finns få asiatiska i Sverige och västliga tjejer gillar inte asiatiska killar. Men många gånger får jag fatiga ögonkontakter och ler från tonårsflickor som gör mig förvirrad. Jag är koreansk och min utseende är samma som K-Pop sångare men med svenska kläder. Jag är inte bra att skriva svenska.

Tack

Visst finns det tjejer som gillar asiatiska killar, jag vet en tjej som gillar asiatiska killar, hon vill resa till Sydkorea i framtiden. Sen vet jag inte om du hade funnit henne attraktiv men hon är nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh :
What do you mean by positive outlook on Asian guys? myself I am Asian: P

I flashback sa folk att svenska tjejer är mycket intresserade arabiska killar. De gillar inte svenska män så mycket och de tittar inte ens på Asien: D Det varför jag ställer frågor här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amadeus Från Syd:
Gillar asiater faktiskt. Har till och med ett förhållande med en filippinare. 🙂

Folk från Filippinerna har vackra ögon som jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Visst finns det tjejer som gillar asiatiska killar, jag vet en tjej som gillar asiatiska killar, hon vill resa till Sydkorea i framtiden. Sen vet jag inte om du hade funnit henne attraktiv men hon är nice.

Det finns några typer svenska flickor jag gillar. De är flickor som ser feminina och vänliga ut.


   
SvaraCitera

Amadeus Från Syd:
Gillar asiater faktiskt. Har till och med ett förhållande med en filippinare. 🙂

Mest filippinare som är med i den japanska gruppen och de ser på filmer ihop Gråter Gråter


   
SvaraCitera

Jag ogillar ostasiater pga deras klimatpåverkan och bakvända samhällsstrukturer, men jag är inte heller kvinna så 


   
SvaraCitera