Aviseringar
Rensa alla

Har du rest utomlands ensam?


Ämnesstartare

Har du åkt utomlands ensam med tex nån kompis när du vart omyndig?
Isåfall..
Hur gammal var du?
Vart åkte du?
Vad gjorde ni?
Hur övertalade du föräldrarna?

Jag och en kompis är sugna på att åka utomlands i sommar o behöver lite tips [wink]


   
Citera

Hur gammal är du? Du bör ju vara myndig i alla fall. Den saken är ganska klar.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Hur gammal är du? Du bör ju vara myndig i alla fall. Den saken är ganska klar.

hahha, läste du inte tråden eller? hela poängen med denna tråd är att hon INTE är myndig??


   
SvaraCitera

Leeilaa:

hela poängen med denna tråd är att hon INTE är myndig??

men vafaaan jäkla viktigpetter


   
SvaraCitera

Zeppelin:

men vafaaan jäkla viktigpetter

[wink]#justsayin


   
SvaraCitera

flög ensam till berlin. var 17 eller 18. dont remember


   
SvaraCitera

Var knappt två år.
Åhejj vad det gick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exceptional:

Har du åkt utomlands ensam med tex nån kompis när du vart omyndig?

Nä. Inte innan jag blev myndig.


   
SvaraCitera

Ja men jag åkte iväg på språkresa så det kanske är lite skillnad...


   
SvaraCitera

Åkte till Spanien när jag var 12 år.


   
SvaraCitera

nej det vore väll korkat.. för att inte tala om dumt av föräldrarna


   
SvaraCitera

var på skidresa när jag var sjutton behövde inte övertala


   
SvaraCitera

exceptional:

åka utomlands i sommar o behöver lite tips

När jag bodde i England stack jag till Dublin en helg (med föräldrars tillåtelse) ensam när jag kunde redovisa att

1) personen jag skulle bo hos inte var pedofil

2) mamma och pappa hade telefonnummer till personen jag skulle bo hos, samt dennes namn och adress

Sååå...

För att besvara frågorna:

Hur gammal var du?

Jag var nog 17.

Vart åkte du?

Dublin (rep. Irland) med flyg från England. Ryanair.

Vad gjorde ni?

Träffade folk från ett internetforum. Vi hade bestämt oss för att alla träffas en helg (första maj-helgen) i Dublin för att lära känna varann IRL.

Jag sov över hos en amerikansk kille som pluggade vid ett av Dublins universitet.

Hur övertalade du föräldrarna?

Genom att förklara att personerna jag skulle träffa var folk jag hade känt via nätet, att ge mamma och pappa namn och bild på dessa personer, telefonnummer, etc.

Jag förklarade också att det inte var en resa för att supa, knulla eller droga. Det hjälpte nog med att han jag bodde hos var nykterist. [crazy]

Jag försökte också upphöja personens i fråga moraliska karaktär. Kanske var lite fel, men jag sa till mamma och pappa att killen var "jude" (vilket var sant). Mamma frågade "är han troende?" varpå jag svarade "ja, det tror jag". "Bra!" sa mamma och hon kände sig genast lugnare [smile]

I själva verket var han, som han sa till mig under en promenad i en av Dublins parker, "a Jew, albeit a very bad one" [cool]


   
SvaraCitera

När jag var nyss fyllda sju år flög jag från Sverige till England själv. Visserligen åkte jag till farmor och farfar då, men ändå. Mammas och pappas vänner tyckte att de var oansvarliga.

Jag tyckte det bara var coolt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag åkte med en kompis till Frankrike i somras, ingen av oss myndig, och det gick alldeles utmärkt![smile]
Vet inte riktigt om jag behövde övertala mamsen och papsen direkt.. de tyckte mest att det var en kul grej för oss att göra [crazy]


   
SvaraCitera