Aviseringar
Rensa alla

Har du sett den svarta dramakomedin FARGO?


Ämnesstartare

Är det någon här som har följt FARGO vars säsong 1 bestod av 10 avsnitt?

Här kan du se avsnitt 1:
http://stream-tv-series.info/2014/04/16/fargo-s1e1-the-crocodiles-dilemma/


   
Citera
Ämnesetiketter

           


   
SvaraCitera

stortrollet: Ja 

En av mina favoritserier (säsong ett, har inte kollat på säsong två än).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den första säsongen var ju genialisk. Älskade den. Trodde dock inte att det skulle bli en till säsong då jag trodde att serien var baserad på en gammal film med samma namn? Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insåg nu att den första säsongen inte alls var baserad på den gamla filmen. Konstigt val av namn då.. 


   
SvaraCitera
reben

ja fast av någon anledning såg jag aldrig klart den 


   
SvaraCitera
reben

tror jag :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg 4 avsnitt, fast gillade den. Ska nog se vidare :))


   
SvaraCitera

jag såg serien av allmän nyfikenhet, trodde aldrig att det skulle vara möjligt att göra den bra. det var det visst, skulle ge den en femma eller stark fyra av fem. filmen är en av mina favoritfilmer inom den visserligen relativt lilla genren av svarta komedier som med hjälp av sin skildring av kriminalitet, personlighetsstörningar och patetiska människor syftar till att belysa alltings trasighet. tycker serien drar sig närmare en annan film i nämnda genre som också är producerad av bröderna coen, nämligen no country for old men (de verkar gilla den typen av settings och berättande), men den känns fortfarande som en logisk fortsättning av filmen. det är något visst med att en sådan berättelse utspelas i en amerikansk håla som präglas av hopplöshet, maktlöshet och uppgivenhet, där allt liksom ramas in av översnöade landsvägar, misslyckade löneslavar som liksom anser sig sakna personlig autonomi, moraliskt sönderfall och melankoli som övergår i desperation. det var just det som jag tvivlade på att serien skulle lyckas fånga, men just där lyckades den trots detta väldigt bra.

rekommenderas starkt till alla som är hyfsat mentalt stabila och kan hantera en besvärlig känsla av att filmen/serien nog ger en ärligare bild av det mänskliga tillståndet än den vi matas med från de flesta andra håll.

Niklas: Insåg nu att den första säsongen inte alls var baserad på den gamla filmen. Konstigt val av namn då..

det är den, men det är inte en remake, storyn bygger på filmen men följer den inte. har du inte sett filmen? den är en klassiker av rang.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkte se den men det gick aldrig så långt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: det är den, men det är inte en remake, storyn bygger på filmen men följer den inte. har du inte sett filmen? den är en klassiker av rang.

Jaha okej, då fattar jag. Är det samma sak med andra säsongen?


   
SvaraCitera

Niklas: Jaha okej, då fattar jag. Är det samma sak med andra säsongen?

jag vet inte, innan denna tråd hade jag ingen aning om att det fanns en andra säsong. men jag får väl anta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, har inte sett


   
SvaraCitera

stortrollet: Nej

men jag borde med tanke på att filmen var najs, coen-bröderna kan sin grej


   
SvaraCitera

Fargo rockar fett


   
SvaraCitera