Aviseringar
Rensa alla

Har du skaffat sommarjobb?


Ämnesstartare

I sådant fall: Hur?

Om inte: Vad tänker du göra i sommar istället?

Tacksam för svar!


   
Citera

sökte olika annonser som låg uppe på nätet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har sökt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. (24 år och uppåt) (Du röstade på detta alternativ)

Fick förfrågan av en inom LSS då jag är kontaktperson så har gått bredvid som personlig assistent några gånger nu för att kunna jobba som det under några veckor under sommaren. Behöver söka med dock annars lär väl ekonomin gå it pipsvängen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. (18 t.o.m. 23 år) (Du röstade på detta alternativ)

har redan jobb. kommer istället ha semester i sommar Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:
har redan jobb. kommer istället ha semester i sommar Söt

images?q=tbn:ANd9GcSzfHjuDTwzR9WCxqwazGD


   
SvaraCitera

Ja. (18 t.o.m. 23 år) (Du röstade på detta alternativ)
Vikariat även denna sommar, som rehabiliterings-assistent för döva med tilläggshandikapp. Har haft timvikariat där sedan förra sommaren så fick i sommar igen, sökte helt enkelt bara då. 
Har även fem veckor på ett lss-boende inom psykiatrin. Som jag helt enkelt också sökte, hade väl lite förtur med tanke på mitt vikariat sen innan men kändes skönt att inte behöva kämpa och bekymra sig så mycket om det i år. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jr. HBT:

images?q=tbn:ANd9GcSzfHjuDTwzR9WCxqwazGD

mm visst äre hard to believe!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plugga sommarkurser. jobb är för veklingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: plugga sommarkurser.

Vad ska du plugga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle, sedan bestämde jag mig för att jag inte alls vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Vad ska du plugga?

vet inte än, men behöver ta minst 7,5 hp för att kunna få csn/pengar igen efter maj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, ska plugga och gå på CSN Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, som serveringspersonal, jag gick till en restaurang som icke hade slagit upp portarna än. De hörde inte av sig och jag gick dit igen med CV och tjatade på om hur bra jag är osv. Ska testjobba på lördag, och de avgudar mig redan. yä


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:
I sådant fall: Nej. (18 t.o.m. 23 år) (Du röstade på detta alternativ)

Aldrig lyckats få tag på nåt, har 0 kontakter. Här i stan måste man typ ha kontakt med gud för att få ett riktigt sommarjobb, och jobba i annan stad är ju inte alls lönt, alla pengar jobbet ger kommer ju förfan gå till bostad och mat osv.. haha kommer säkert gå +-0 om ens det, kanske minus..  
Fanns nåt som hette feriepraktik förr för ungdomar som gick i gymnasiet, man hade typ 30kr i timmen, gav runt 3k under 4 veckor.. Hade ett sånt en sommar när jag var 17. 
De som hade gått ut gymnasiet eller var mellan 20-26 kunde söka sommarjobb hos kommunen, sades ge omkring 10k för 4 veckor. Det året jag fyllde 20 och fick ansöka ändrade dom reglerna så att ungarna i gymnasiet fick dessa jobb istället för feriepraktiken som alla klagade på.. Vafan, bara 4 år försent liksom!! Jävla jävlar!!! 
I sommar ska jag seriöst råna en bankjävel, eller kanske varma upp med Statiol. Skål 


   
SvaraCitera