Aviseringar
Rensa alla

Har du tagit efter din partners musiksmak?


Ämnesstartare

Men denna fråga undrar jag om du har tagit efter din nuvarande, eller en dåvarande, partners musiksmak. Har du influerats av din partner så till den grad att du börjat t ex lyssna på personens favoritband eller den genre som han eller hon främst lyssnar på (och gillat det, eller låtsas gillat det)?
Om ja; berätta gärna vilken sorts musik du började lyssna på. 🙂

Observera att det räcker med att bara EN partner (dåvarande, nuvarande, whatever) har influerat dig musikmässigt, för att du ska kunna svara ja.
Svaret nej röstar du på om du aldrig tagit efter din parters musiksmak (lyssnat på, visst, men aldrig gillat eller fastnat för den, samt aldrig låtsats gilla musiken)

Med partner menar jag fasta relationer (strul, KKs, crushes, fråga-chans-relationer-som-inte-hållt-i-mer-än-2-månader räknas med andra ord inte.)


   
Citera
Ämnesetiketter

Shrimpy_:

Ja (jag är tjej) (Du röstade på detta alternativ)

elr alltså.. vi hade rätt lika musiksmak från början men visst han har fått mig och lyssna på mer hardcore, innan lyssna ja på emocore, screamo och metal typ..
det är nog mer jag som fått honom och lyssna på "mina" band[rolleyes]
ioförsig köpte jag mitt favoritalbum till honom i julklapp[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja (jag är tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Om jag utgår ifrån riktiga pojkvänner (strul, småförälskelser etc räknas inte) så tog jag efter min första killes musiksmak, och han lyssnade mestadels på punk. Så de band som jag gillat och fortfarande gillar är Sex Pistols (dock inte lika mkt) och Buzzcocks (väldigt mkt!).
Iggy Pop (Iggy and the Stooges) upptäckte jag på egen hand. =D

Sen har jag inte riktigt fastnat för mina efterkommande pojkvänners musiksmak (SOAD, som jag inte tycker om alls. Samt nuvarande som gillar powermetal, men de band jag gillar inom den genren lyssnade jag på innan jag träffade honom)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Jag är bitter.

Du är 15, det kommer <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Orka vänta när man ser att alla andra avverkat typ tjugo killar.

Orka bry sig om att alla andra har avverkat typ tjugo killar, bara man har en egen som är underbar 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Och det är precis där jag misslyckas, missförstå mig inte, jag vill inte ha flera killar. Jag nöjer mig mycket väl med en.

Och den killen kommer du nog träffa inom en snar framtid, är jag säker på! 😀


   
SvaraCitera

Shrimpy_:

Och den killen kommer du nog träffa inom en snar framtid, är jag säker på! 😀

tror inte jag om hon är lika tjurig på internet som i verkligeheten..
fast de är hon kankse inte[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meetmethere:

tror inte jag om hon är lika tjurig på internet som i verkligeheten..
fast de är hon kankse inte

Jag tror den där tjurigheten går över.
+ att vem som helst kan få en kille, oavsett attityd xD Men jag tror nog att hon kommer få en riktigt bra kille ändå, och så kommer de leva lyckliga... kanske inte i alla sína dar, men ett bra tag iaf ^^


   
SvaraCitera

Shrimpy_:

Ja (jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

[bigsmile] nu lyssnar jag på bäst musik


   
SvaraCitera

Shrimpy_:

Jag tror den där tjurigheten går över.
+ att vem som helst kan få en kille, oavsett attityd xD Men jag tror nog att hon kommer få en riktigt bra kille ändå, och så kommer de leva lyckliga... kanske inte i alla sína dar, men ett bra tag iaf ^^

men de är lättare att få en kille om man är trevlig!
jag tror hon behöver den "svåra" sorten av kille,
alltså en sån som är svår och få tag på..


   
SvaraCitera

Shrimpy_:

Nej (jag är tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Lycka till. Men jag skiter egentligen i det. Nu ska jag fokusera på att äta rätt och bygga jävligt mycket muskler Jag har bestämt mig -nickar-

Word, fokusera på dig själv. Lycka till med det <3

meetmethere:

men de är lättare att få en kille om man är trevlig!
jag tror hon behöver den "svåra" sorten av kille,
alltså en sån som är svår och få tag på..

Mjah.... well, det är hennes liv trots allt 🙂


   
SvaraCitera

IceFalk:

Haha, du har ju ingen aning om hur jag är Irl

meetmethere:

fast de är hon kankse inte


   
SvaraCitera
Foamy

Shrimpy_:

Ja (jag är tjej) (Du röstade på detta alternativ)

BF number uno: Rush, Pink Floyd, Yes, The Pogues, Asia, Frank Zappa, Iron Maiden osv.
Lyssnade massa på, speciellt Rush.
xD

BF number dos: lite svårare att hålla koll på exakt VAD han lyssnar på ... but it's .. house -vifta med hand- ööööh electro -inte ha koll på-.
Svårare att hålla reda på namn and shit, since it's always "DJ BLAHA" and then he skips and gillar band som Depeche Mode och The Sounds -.- vilket är förvirrande!
But exciting, interesting and good.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja (jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)
60tals pop<3


   
SvaraCitera