Aviseringar
Rensa alla

Har du testat att röka gräs/weed?


Chibibbi:

Det är varken osympatiskt eller töntigt att bestämma över sina egna pengar, i mina ögon.

Själv kan jag tycka att det är praktiskt att man kan gå på gator utan att då behöva lägga pengar i en automat för att sedan snubbla sig fördärvad på diverse uteliggare på gatan i fråga.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Är man inte intresserad av en välfärdsstat ser jag inte problem med det, nej.

hadiohfaiu

Chibibbi:

Det är varken osympatiskt eller töntigt att bestämma över sina egna pengar, i mina ögon.

men förstår du inte att alla måste hjälpas åt om man lever i ett samhälle och ska ta del av det. eller tycker du att skolböcker för lågstadiet ska kosta pengar, att det ska kosta att gå i skolan mm?


   
SvaraCitera

aggressiv jag verkar


   
SvaraCitera

dazed:

Själv kan jag tycka att det är praktiskt att man kan gå på gator utan att då behöva lägga pengar i en automat för att sedan snubbla sig fördärvad på diverse uteliggare på gatan i fråga.

Ja, det låter bra. Jag ville inte heller ha uteliggare på gatorna. Vi tror på olika tillvägagångssätt för att nå en bättre värld, helt enkelt.

isola:

men förstår du inte att alla måste hjälpas åt om man lever i ett samhälle och ska ta del av det. eller tycker du att skolböcker för lågstadiet ska kosta pengar, att det ska kosta att gå i skolan mm?

Det gör det indirekt i vilket fall, i och med skatt.


   
SvaraCitera
Junis

annoyed:

T ex "ja och jag tänker fortsätta" låter ju som att man beslutat att göra det till en ny hobby eller nåt.

Jag känner folk som gör det varje vecka[tard]


   
SvaraCitera

emmaa__:

Nej, tänker inte göra det heller (Du röstade på detta alternativ)

Finns ingen anledning till att jag skulle.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Ja, det låter bra. Jag ville inte heller ha uteliggare på gatorna. Vi tror på olika tillvägagångssätt för att nå en bättre värld, helt enkelt.

Då kan det vara praktiskt med en gammal, grå sossebyråkrati som håller efter så kan man själv ägna sig åt roligare ting.


   
SvaraCitera

Död åt grå sossebyråkrati.


   
SvaraCitera

Long live gråsossebyråkrati


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Det gör det indirekt i vilket fall, i och med skatt.

och skulle man behöva betala allt detta själv skulle det kosta mycket mer än vad vi behöver betala i skatt.


   
SvaraCitera

isola:

och skulle man behöva betala allt detta själv skulle det kosta mycket mer än vad vi behöver betala i skatt.

Då skulle även pengarna gå direkt till det man faktiskt ville.

Men jag drar mig ur den här diskussionen, då jag inte borde givit mig in i den till att börja med.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Då skulle även pengarna gå direkt till det man faktiskt ville.

vem skulle då ta ansvaret att betala för alla gaturenoveringar, busskurer osv? och vad ska de som inte har råd att betala skolavgift för sina barn göra?
var ska socialbidraget komma ifrån osv?

vill bara veta hur du tänker


   
SvaraCitera

emmaa__:

Ja, men tänker inte göra om det (Du röstade på detta alternativ)

Gjorde det i Amsterdam.

Var kanske på lite för opepp humör och så, men fick inte ut så mycket av det, så har inget större sug att göra det igen.

Tacka vet jag sprit.


   
SvaraCitera

isola:

vill bara veta hur du tänker

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nyliberalism

Argumenterade i ungefärlig enlighet med det där. Men jag har ingen personlig politisk ståndpunkt längre/än.


   
SvaraCitera

Junis:

Jag känner folk som gör det varje vecka

Finns det många som gör, men alla vill kanske inte kryssa i den rutan


   
SvaraCitera