Aviseringar
Rensa alla

hår efter färgning


Ämnesstartare

om en blondin färgar håret brunt, försvinner hennes naturligt blonda hårfärg då? alltså när det växer ut? det är väl helt omöjligt? men jag har träffat massor av fd blondiner som menar att de inte kan få tillbaka sin blonda hårfärg igen, kan ngn förklara?

sedan undrar jag ungefär vad det finns för alternativ för en hyfsat mörk brunett att gå till ljusare brun färg? gärna att det försvinner efter ett tag för jag vill inte förlora min vanliga hårfärg för gott typ. kan man typ tona det? hur länge håller det? är helt lost när det gäller hår, har aldrig färgat mitt hår tidigare


   
Citera
Ämnesstartare

Nej de får inte tillbaka sin naturliga färg eftersom det tar ett tag innan håret solbleks igen av solen. Därför säger många att de har fått råttfärgat hår, eller liknande. Detta brukar leda till att de blonderar sig istället, vilket leder till att de aldrig kommer att se sin originalhårfärg igen eftrsom den onda cirkeln fortsätter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Nej de får inte tillbaka sin naturliga färg eftersom det tar ett tag innan håret solbleks igen av solen.

Aha men om de väntar tillräckligt länge borde de ju få tillbaka den :S


   
SvaraCitera

1. Raka håret
2. Vänta 2 år
3. ????
4. Vanliga hårfärgen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Aha men om de väntar tillräckligt länge borde de ju få tillbaka den :S

Jo, men det tar något år eller två, som sagt.


   
SvaraCitera