Aviseringar
Rensa alla

Har en partner använt våld mot dig?


Ämnesstartare

Tänkte på grund av en annan tråd att jag skulle dra upp en poll.

Som partner räknas vem som helst som du haft en längre romantisk och/eller sexuell relation med.

Som våld inkluderas alla former av ofrivilliga fysiska angrepp som på något sätt fått dig att känna fysiskt eller psykiskt obehag; frivilligt BDSM är inte inkluderat, örfilar är.


   
Citera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej, har aldrig hänt (Kille) (Du röstade på detta alternativ)

Bara lite lättsamma slag då kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jedi:

Bara lite lättsamma slag då kanske.

Lättsamma slag som i "på skoj" eller lättsamma slag som i "det gjorde inte så ont att det riktigt räknas"? För här räknar jag in allt som inte är "på skoj" från bådas sida sett. Om det var så att du upplevde det negativt är svaret på frågan "ja", om inte så har du svarat rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Lättsamma slag som i "på skoj" eller lättsamma slag som i "det gjorde inte så ont att det riktigt räknas"? För här räknar jag in allt som inte är "på skoj" från bådas sida sett. Om det var så att du upplevde det negativt är svaret på frågan "ja", om inte så har du svarat rätt.

Hmm, på halvskoj. Har väl exempelvis fått något slag på armen en gång när jag hade brutit något löfte... men tjejslag känns ju inte ens. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, enstaka gång (Tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej, har aldrig hänt (Kille(Tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Dock BDSM och olika lekas som i vem som kunde uthärda smärtan från slagen längst osv. Det var kul på den tiden.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ja, enstaka gång (Tjej) (Du röstade på detta alternativ)

"Man väljer att lämna honom efter första slaget, senare blir man delvis frivillig" - anonym

Det första slaget är avgörande, om en kille eller tjej verkligen ger ett riktigt slag kommer de sannolikt att kunna göra det igen.

Man kan inte lägga skulden på den som misshandlas, men det är trots allt sant, om man inte tar avstånd från situationen börjar man tillslut att acceptera den på ett mer eller mindre plan. Kvinnor som blir slagna hittar ofta på ursäkter till att misshandeln äger rum och känner skuld för otillräcklighet. För om de var tillräckligt duktiga och bra skulle de inte bli slagna, resonerar många.

Av den anledningen kunde han dra åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Kvinnor som blir slagna hittar ofta på ursäkter till att misshandeln äger rum och känner skuld för otillräcklighet.

Och det gör inte män?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Och det gör inte män?

Jag gav bara ett exempel, förmodar att män skulle känna på samma sätt. Har knappa erfarenheter och kunskap om kvinnors våld mot män.

Om jag bara skriver vad jag tycker så är våldet könslöst och fel och vidrigt vem som än utsätts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Jag gav bara ett exempel, förmodar att män skulle känna på samma sätt. Har knappa erfarenheter och kunskap om kvinnors våld mot män.

Om jag bara skriver vad jag tycker så är våldet könslöst och fel och vidrigt vem som än utsätts.

Hokai. Uppfattade ditt inlägg lite fel bara. Är trött på att det ses som ett simpelt män-slår-kvinnor-problem.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Hokai. Uppfattade ditt inlägg lite fel bara. Är trött på att det ses som ett simpelt män-slår-kvinnor-problem.

Förstod det på ditt nitiska svar. Nej, trots allt är redan våldet mot kvinnor uppmärksammat, medan det motsatta undertrycks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej, har aldrig hänt (Kille) (Du röstade på detta alternativ)

inte vad jag minns i alla fall.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Nej, har aldrig hänt (Kille(Tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja, på regelbunden basis

när jag inte vill låna ut låddan [sad]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ja, enstaka gång (Tjej) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera