Aviseringar
Rensa alla

har en plan


Ämnesstartare

Knarko:

eller så kontaktar du socialen direkt och berättar om det så du inte behöver åka till din fader?

men förstår inte hur man gör det, har gått in på deras hemsida flera ggr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

men förstår inte hur man gör det, har gått in på deras hemsida flera ggr

Gå till socialtjänsten.
Säg att du vill prata med en person om att din pappa slår dig så att du inte behöver bo hos honom mer. De kommer (förmodligen) ta dig seriöst och börja med en undersökning utifrån vad du sagt.


   
SvaraCitera

BadAssLezbo:

låtr gott, är den blandad?

aa det är apelsinglass/chokladglass med typ smält choklad i 8) brukar alltid äta apelsinglassen först o spara alla bitarna till sist 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Gå till socialtjänsten.

är precis vid min skola, låter betydligt mer enklare än att rymma

Knarko:

Säg att du vill prata med en person om att din pappa slår dig så att du inte behöver bo hos honom mer. De kommer (förmodligen) ta dig seriöst och börja med en undersökning utifrån vad du sagt.

en undersökning? vad kommer de att göra ungefär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buttercup:

aa det är apelsinglass/chokladglass med typ smält choklad i 8) brukar alltid äta apelsinglassen först o spara alla bitarna till sist 😀

myms[love]
ska leta efter i mataffärn någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BadAssLezbo:

är precis vid min skola, låter betydligt mer enklare än att rymma

[y] perfekt

BadAssLezbo:

en undersökning? vad kommer de att göra ungefär?

Alltså kolla om det stämmer eller inte, prata med din pappa och förmodligen med din mamma för att kolla så att du inte ljuger.
Gör de sitt jobb rätt så kommer de att tro dig (om du talar sanning)och utgå från DITT bästa då det är det deras jobb handlar om när det kommer till sådana här saker, att utgå ifrån barnets bästa.


   
SvaraCitera

Knarko:

Gå till socialtjänsten.
Säg att du vill prata med en person om att din pappa slår dig så att du inte behöver bo hos honom mer. De kommer (förmodligen) ta dig seriöst och börja med en undersökning utifrån vad du sagt.

jag har aldrig fattat vad som händer efter typ undersökning, vart bor man då? om man inte får ba kvar hemma förstås


   
SvaraCitera

Buttercup:

ba

bo*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Alltså kolla om det stämmer eller inte, prata med din pappa och förmodligen med din mamma för att kolla så att du inte ljuger.

men de förnekar det! de gör det till och med för mig, även ifall jag kommer ihåg knivskarpt, de säger att jag bara hittar på, att de aldrig skulle göra något sånt osv osv med lögnerna

Knarko:

Gör de sitt jobb rätt så kommer de att tro dig (om du talar sanning)och utgå från DITT bästa då det är det deras jobb handlar om när det kommer till sådana här saker, att utgå ifrån barnets bästa.

är väl bara att hoppas de inte tror jag hittar på lr nåt. usch, komemr säkert börja grina där när jag säger vad som har hänt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buttercup:

jag har aldrig fattat vad som händer efter typ undersökning, vart bor man då? om man inte får ba kvar hemma förstås

Om föräldrarna bor på olika ställen bor man förmodligen hos den andra föräldern än den som man har problem med. Om det är problem med båda finns det familjehem, en familj som kan ta in en som inneboende hos en under en kortare eller längre tid. Finns andra ställen som är för stökiga/bråkiga/kriminella barn/ungdomar men dessa behövs knappast tas upp i detta fallet.

Dock innan familjehem är ett alternativ så är det en släkting som kommer i första hand, t.ex ens gudföräldrar eller andra släktingar som står en nära.

BadAssLezbo:

men de förnekar det! de gör det till och med för mig, även ifall jag kommer ihåg knivskarpt, de säger att jag bara hittar på, att de aldrig skulle göra något sånt osv osv med lögnerna

Kommer dem säkert att göra för att sydda sig själva och inte framstå som idioter, tyvärr.
Det gäller att visa för socialtjänsten att man inte ljuger. Att man inte skulle hitta på något sådant

BadAssLezbo:

är väl bara att hoppas de inte tror jag hittar på lr nåt. usch, komemr säkert börja grina där

Våga göra det då, hindra det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Kommer dem säkert att göra för att sydda sig själva och inte framstå som idioter, tyvärr.
Det gäller att visa för socialtjänsten att man inte ljuger. Att man inte skulle hitta på något sådant

skulle verkligen inte hitta på, måste komma på ett sätt att övertyga dem

Knarko:

Våga göra det då, hindra det inte.

okj, ska vara helt ärlig där


   
SvaraCitera

hoppas det går bra! du förtjänar bättre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buttercup:

hoppas det går bra!

tack, ja med 🙂


   
SvaraCitera