Aviseringar
Rensa alla

Har ett konstigt minne från när jag var liten


Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar drömma väldigt verkliga drömmar så ibland har jag svårt att skilja på saker som skett och saker jag bara drömt. Gäller främst vardagliga samtal med människor i min närhet. Värst var under trean i gymnasiet, då drömde jag om fulla skoldagar varje natt, det var otroligt förvirrande. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hurdå

mitt minne är inte speciellt kronologiskt eller sekventiellt överhuvudtaget, tänk typ högfungerande alzeimer. fast inte riktigt så illa, men typ. jag är sällan säker på hur eller ens om något hänt med hundraprocentig säkerhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

mitt minne är inte speciellt kronologiskt eller sekventiellt överhuvudtaget, tänk typ högfungerande alzeimer. fast inte riktigt så illa, men typ. jag är sällan säker på hur eller ens om något hänt med hundraprocentig säkerhet.

aka en sådan man ska ringa till och säga att man lånat ut pengar till för en tid sedan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag brukar drömma väldigt verkliga drömmar

Jag drömmer nästan bara sådana drömmar. Oftast sjukt verkliga, men någon gång då och då absurt flummiga, som får mig att undra om jag knarkat något[blush]Och jag kommer alltid ihåg det. Värst är nog dom gånger jag drömmer antingen om jobbet, eller om detta jävla forumet - då brukar jag bli lite lätt förvirrad[blush]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har samma; rätt ofta, men mer ofta med nyblivna minnen än barndomens. brukar även då jag går till sängs, under halvslummern, fortsätta min dag på samma ställe jag desperat försökt avsluta den; det vill säga, jag ligger och fantiserar fram ett vidare uträttande av saker, utan att varken sova eller vara vaken, eller uträtta någon sak, för den delen. dessa minnen, tillsammans med inre dialoger som refererar till tidigare minnen och samtal, har skapat störst förvirring och oreda.

en annan upprinnelse till minnes- och sinnesförvirring är när dävna dummerjönsar spelar med allteftersom de får nys om mitt huvuds förställningskonster. frågade härom kvällen min slafskamrat om vi legat och pratat i sängen (jag hade blivit mycket uppspelt av det behandlade ämnet, men blev dess mer besviken när det dog ut). nej, svarar han, varpå sagde spjuver börjar förneka fler och ännu tidigare händelseförlopp. och så de dåvarandes fortvaro ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

aka en sådan man ska ringa till och säga att man lånat ut pengar till för en tid sedan

jadå, om man vill få halsen avskuren i sömnen och sin kropp dumpad i östersjön.


   
SvaraCitera

Eller så var det en dröm som fastnat och nu har svårt att se om det var en dröm eller ett minne [y] Händer mig ofta [n]


   
SvaraCitera