Aviseringar
Rensa alla

har ett stort problem just nu.....


Ämnesstartare

Nu är det såhär att en av mina polare verkar vara bög. Han har dessutom snackat skit om mig och till råga på det kanske jag kommer att förlora 7k.

Det hela började i torsdags. En av mina bästa polare hade varit hemma o druckit öl hos någon som vi kan kalla peter. Under kvällen hade dom diskuterat diverse saker och på tal om tjejer hade han skojat och frågat om han var bög och peter hade svarat ’’kanske det’’ och sett allvarlig ut och min polare hade då frågat om han var seriös och han svarade att det kanske han var och sedan frågade han om det isåfall skulle vara ett problem.. vet att han brukar driva om väldigt mycket och ibland vet man inte om man ska ta honom seriöst eller inte. SÅ min kompis berättade det för mig och jag sa vad jag tyckte. Nu har jag inte hört av mig till peter på en vecka och han har inte hört av sig till mig sen dess. I lördags träffade jag honom på krogen och vi snackade lite och sedan frågade han om han kunde slagga hos mig. Då ljög jag och sa att jag skulle åka tillbaka till mina föräldrar senare (ca. 50 minuters bussresa ifrån mig) och att jag skulle ta bussen dit kl 11 för att jag skulle hjälpa dom med sommarstugan nästa dag.. Så jag ringde en tjejkompis som var på en annan krog med hennes kompisar och jag frågade om vi kunde träffas. Sen gick jag till mina andra kompisar och sa att vi skulle möta upp några tjejer på en annan krog och sedan gick jag till Peter och sa hejdå. Så vi kom fram till den andra krogen och stannade där till halv 2 för att sedan dra till en av tjejernas lägenhet för efterfest. Vad som sedan händer är följande: Peter ringer till en av mina kompisar som är på efterfesten (han som han sa att han kanske gillade killar till) och frågade vad han gjorde och självklart svarar han att han har efterfest med MIG och några till. Inte så svårt att räkna ut att Peter tjallar och säger att jag ljög om att jag skulle hem till föräldrarna. Grejen är den att min kompis föräldrar känner mina föräldrar så han visste att dom var bortresta i Antalya en vecka och sedan sa idioten det till peter. Sedan dess har inte peter hört av sig till mig och inte min andra kompis heller.  Det var uppenbarligen idiotiskt att ljuga från första början men sen det gick upp för mig att peter var bög har vi typ tapat kontakten eller hur man ska säga. Typ samma känsla som när man ’’växter ifrån’’ en kompis eller får helt splittrade intressen. Jag känner att det också är obehagligt med det hära. får erkänna att det känns lite som ödets ironi lol....men tyvärr med tanke på allt snack som verkar ha skett mellan min andra kompis och peter så funderar jag om båda är bög eller om den andra är bi (han är tillsammans med en tjej). Det skulle inte förvåna mig därför att dom umgås typ hela tiden. Blev förbannad på peter som går runt och snackar skit och förstorar hela grejen så jag slängde iväg ett sms nyss så ringde en av mina tjejkompisar och undrade vad jag hade sagt till peter. Han har tydligen gått runt och snackat massor av skit om mig till henne (skulle inte förvåna mig om han sa massor av skit till fler). Jag sa att det hade blivit ett missförstånd och att jag skulle snacka med honom. Blev jävligt förbannad och slängde iväg ett sms till honom. Han har inte svarat på sms:et och svarar inte då jag ringer. Problemet är att jag har bokat en resa till Magaluf med han och min andra polare och tanken är att vi ska åka dit i Augusti nästa år. Jag har fan ingen lust att åka dit nu och det lär inte bli av heller. Jag måste jag fixa avbokning på nåt jävla sätt. Har nån någon aning om det går att avboka därför att vi har redan betalat 7k var för flyg & hotell och vi bokade det hos peter. det känns sjukt jävla drygt och vet inte vad fan jag ska göra. sedan måste jag ta ittu med allt skit som peter förmodligen har ställt till med och som han redan HAR ställt till med som kommer att drabba mig och han har ej svarat på det sms som jag skickade. Kan även tillägga att peter är skyldig mig 1500kr för några ''rökverk'' som vi hade använt tidigare när vi var på en studentfest och det känns inte som att jag har någon chans att få tillbaka ett öre just nu..

 

 


   
Citera
Ämnesstartare

vilket liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det känns ganska struligt just nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trollolol


   
SvaraCitera
SOMBI

vad jag förstår är allt ditt fel som bryr sig om att han är bög eller inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu kom jag nyss på varför jag har börjat ogilla Shia LaBeouf mer än vanligt på sista tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: vad jag förstår är allt ditt fel som bryr sig om att han är bög eller inte.

 Det är ju lätt för dig att säga.

 

För det första har vi varit vänner under lång tid och jag har aldrig märkt något konstigt med honom. För det andra förstår jag inte ens varför man måste skylta med att man är bög. Han hade inte behövt säga något. För det tredje så kommer det att spridas i hela sthlm och folk kommer att ge konstiga blickar om jag umgås med honom. jag tycker såklart synd om honom men faktum är att det har dåliga konsekvenser för mig med men det bryr han sig inte om eftersom att han höll knäpptyst om det. Min kompis fick förresten inte reda på det i helgen. Han hade vetat det sedan i slutet av augusti men han hade aldrig sagt något till mig och inte ens peter sa det till mig. det han inte förstår är att han drar in mig i det hela och värst av allt sa han det inte till mig utan höll mig utanför.


   
SvaraCitera
SOMBI

Patrick: något konstigt med honom

vad är det som är konstigt med honom?

Patrick: För det andra förstår jag inte ens varför man måste skylta med att man är bög.

det var väl för det första din kompis som frågade och han svarade att han kanske var det. 

Patrick: För det tredje så kommer det att spridas i hela sthlm och folk kommer att ge konstiga blickar om jag umgås med honom

nu förstår jag att du trollar så nu blev det inte så roligt längre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koka soppa på en spik.
göra en höna av en fjäder.

sluta vara homofob så blir ditt liv jävligt mycket enklare
mvh smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SOMBI: vad är det som är konstigt med honom?

Han har förändrats.. vet inte hur jag ska förklara det i ord.

SOMBI: det var väl för det första din kompis som frågade och han svarade att han kanske var det.

ja, men med tanke på hur han sa det så var svaret ''ja'' inte kanske.

SOMBI: nu förstår jag att du trollar så nu blev det inte så roligt längre.

ok?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppdatering. Ingenting har hänt. Förutom att jag har pratat med honom via andra kompisar


   
SvaraCitera