Aviseringar
Rensa alla

Har fastnat på en två matteuppgifter


Ämnesstartare

Jag går på matematik i gymnasiet (klass 1) och har nyss fastnat på en uppgift som ligger på tvåans nivå Kan ni snälla hjälpa mig? Har försökt med alla möjliga räknesätt med misslyckats. Har dessutom lektion som börjar snart och då MÅSTE detta vara klart.image.jpgSvara helst innan kl 11, tack! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Om jag vore dig/du så hade jag frågat läraren, de är utbildade och är där för att assistera dig som elev med att lära.


   
SvaraCitera

Hej!
Vi är tre gymnasieungdomar som ska skriva en samhällsvetenskaplig rapport om abort i Sa1a2. Era svar kommer sammanställas och sen ska vi diskutera hur ungdomar förhåller sig kring frågan. Klicka på länken nedan och svara på 9 frågor om abort för att hjälpa oss med rapporten. Svaren är självklart helt anonyma!


   
SvaraCitera


Jag gjorde lite fel på andra triangeln; egentligen c=√34. Men generella idén är definitivt rätt. Jag råkade också se 37 som 34 på första triangeln på grund av dålig handstil, men det ändrar inte slutsatsen


   
SvaraCitera

Går i 8an och vill gärna lära mig lite for det verkar vara roligt, men bilden nedan är den rätt, videon vill inte visas för mig så tänkte ge det ett försök.    Det är b) då

Screenshot_20190112-011320.png


   
SvaraCitera