Aviseringar
Rensa alla

har fått nåt på tungna 🙁


Ämnesstartare

typ som röda blåsor på sidorna av tungan jättelång bak! kollar ofta på min tunga (när jag ska rengöra den osv, dvs varje dag) och har aldrig sett dom där förut [sad]

igår kväll kändes det som att jag hade en smula från något i halsen som inte gick bort även om jag åt eller drack och det var typ därför jag inspekterade mitt svalg nu. och det känns fortfarande som att jag har nåt i halsen, irriterande 🙁

men anyways,,,,,,, har aldrig haft random blåsor i munnen förut. ska man kolla upp det eller brukar det försvinna av sig självt?? har inte ont i halsen eller tungan eller så!


   
Citera
Ämnesstartare

är inte förkyld heller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåsor brukar försvinna om man äter mycket c-vitamin. Så testa med det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har antagligen för första gången fått syn på de större papillerna som finns längst bak på tungan. Såna har alla.
Det kan fastna smulor mellan dem, eller på tonsillerna, vilket känns i munnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

Du har antagligen för första gången fått syn på de större papillerna som finns längst bak på tungan. Såna har alla.

men grejen är ju att jag alltid kollar på tungan när jag borstar tänderna och dessa har jag aldrig sett där [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om det där svalget räknas som normalt, jag tycker det ser lite svullet ut
men sådär ser papillerna ut iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men grejen är ju att jag alltid kollar på tungan när jag borstar tänderna och dessa har jag aldrig sett där

har du sett de större papillerna förut då, så att du kan skilja dessa "blåsor" från dem? För du har dem garanterat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

har du sett de större papillerna förut då, så att du kan skilja dessa "blåsor" från dem? För du har dem garanterat

näääää alltså det kanske är dom, tyckte bara dom såg äckliga ut :C och sen tänkte jag väl att det var nåt fel eftersom jag såg dom precis nu när jag har nåt i halsen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

näääää alltså det kanske är dom, tyckte bara dom såg äckliga ut

munnar är äckliga
tur att man bara behöver bekanta sig med deras främre del


   
SvaraCitera