Aviseringar
Rensa alla

Har fått Seronil utskrivet


timeisrunningout:

Hoppas det inte förvärrar de störningar jag redan har. Om det nu kan bli värre. Utan medicin är jag vaken minst 40 timmar åt gången [sad]

Nä, var tvärt om, sov typ 15-18 timmar varje dag. [blush]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nä, var tvärt om, sov typ 15-18 timmar varje dag.

[chocked]

ARTON TIMMAR MY GOD


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Får Zopiklon för sömnbesvär som lindrar allt jobbigt tänk. Fast lite förvirrande, det är ju meningen att det här ska lindra min ångest! Ska de ge mig ångestdämpande som dämpar ångestdämparångesten? Eller är det skillnad på ångestdämpare och det här?

Alltså många får biverkningar de första veckorna som ångest och det tar ett tag för ssri:n att börja verka, och då brukar man få annan ångestdämpande för att "härda ut". Jag käkar dock fortfarande behovsbenso i samband med ssri så inte tycker jag att det haft någon hejdundrande effekt på min ångest. Benso är dock underbart, och verkar med detsamma, inte efter 4 veckor som ssri:n, dock vanebildande och en medicin man ska ha respekt för, därför är det inget man får att knapra regelbundna längre perioder som ssri.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

ARTON TIMMAR MY GOD

Jag vet. Var fett jobbigt att inte ha någon dag alls. Och om jag nu orkade släpa mig till skolan så gick jag mest omkring som zombie. [sad] Meeen, det blev bättre när jag hade gått på samma dos ett tag. [y]


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Lounge fact:

dock vanebildande och en medicin man ska ha respekt för, därför är det inget man får att knapra regelbundna längre perioder som ssri.

Jo, zopiklon påminner ju väldigt mycket om benzo. Tyvärr måste jag ha det för att kunna sova överhuvudtaget, det är det enda som hjälpt både ångest och mina sömnproblem samtidigt, men jag har också gått längre perioder, t ex lov där jag inte känner lika mycket behov och stress över att sömnen inte fungerar, utan medicinen och det har inte varit problem då.

Hoppas det inte blir problem i framtiden dock. [sad]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Hoppas det inte blir problem i framtiden dock. [sad]

Att du käkar det regelbundet? Vad har din läkare sagt?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Lounge fact:

Vad har din läkare sagt?

Att vi ska avvakta och se och att så länge det är det enda som hjälper så måste jag fortsätta, för min vakna mani är verkligen hysterisk. Får dock ta pauser, en kur i taget, och i "mellandagarna" så sätter han mig på annan medicin eller andra metoder för att kolla om det skulle funka bättre, men hittills har inget gjort det. Ska få gå i sömnskola också och lära mig avslappnande övningar också, hmmm.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ska få gå i sömnskola också och lära mig avslappnande övningar också, hmmm.

ok... alltså det är ju bra att prova allt. men din läkare låter som han vet vad han håller på med, om det inte finns ågot annat som hjälper klart medicinen är det rätta.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Lounge fact:

men din läkare låter som han vet vad han håller på med

Mm, han är jätteduktig med mig tycker jag, har aldrig haft en läkare som tagit mig på så stort allvar och satt in hjälp ibland bara för säkerhets skull, som nu med ångesten och SSRI. Gick på BUP från 15-18 utan att ett piss hände och de tyckte bara jag var lat och att jag skulle rycka mig i kragen typ. Bästa citaten:

"Du är för tjock för vård" (när jag äntligen bad om hjälp med äs)
och "Men varför går du inte bara och lägger dig?" (när jag varit vaken i 52 timmar) [n]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

"Du är för tjock för vård" (när jag äntligen bad om hjälp med äs)
och "Men varför går du inte bara och lägger dig?" (när jag varit vaken i 52 timmar)

Åh HERREGUD. Man undrar vad fan det är för jävla nötter som jobbar inom psykiatrin ibland, herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud... bra att du har fått positiva erfarenheter nu iaf, för hjälp finns att få.

Gör ont i hjärtat att läsa det där seriöst [crazy] hur fan kan en människa säga så, och särskilt sådana som ska vara experter på psykiska besvär... jävla mördare.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ska få gå i sömnskola också och lära mig avslappnande övningar också, hmmm.

Har du gjort en sömnutredning någon gång? Av slaget när man får sova på en sömnenhet med elektroder fastsatta vid huvudet, alltså. Om inte så borde du nog efterfråga en, att vara vaken så pass länge i sträck låter inte riktigt normalt.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

mediakatt:

Av slaget när man får sova på en sömnenhet med elektroder fastsatta vid huvudet, alltså.

Nej, aldrig gjort (det är ju först nu i år jag fått hjälp på riktigt med det här). Undrar om de ens gör sånt här? [sad]

Lounge fact:

hur fan kan en människa säga så, och särskilt sådana som ska vara experter på psykiska besvär... jävla mördare.

Eller hur... Alltså jag var ju sjukt knäckt efter det och då var jag bara 15. Blir typ galen när jag tänker att det alltid kommer finnas såna människor i vården och tänk om jag skulle få barn som mådde dåligt och de skulle snacka sådär då? Skulle typ lyncha dem!!


   
SvaraCitera

tror det var den jag gick ner en massa av men jag är inte säker.
har iaf inte gått upp i vikt av någon ssri, tror inte det är så vanligt


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Känner igen det där, orsaken till att jag är extranojig inför viktuppgång nu är för att jag precis lagt ner ketipinor, som vanligtvis används för att behandla schizofreni och bipolärt syndrom men kan också verka lugnande och fick det för sömnen, o

Ja, det är nästan samma som zyprexa och används för samma saker.

Ang att dricka alkohol på SSRI så har jag ätit typ alla sorters SSRI och alltid kunnat dricka utan problem. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

timeisrunningout:

och "Men varför går du inte bara och lägger dig?" (när jag varit vaken i 52 timmar)

Fick samma störda svar när jag åkte in, efter att jag varit vaken i nästan 100 TIMMAR!! [shake] Sen fick jag dock stilnoct utskrivet så att jag kunde sova. Men nu kan jag inte sova på stilnoct heller, blir bara dum i huvudet.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Fick samma störda svar när jag åkte in, efter att jag varit vaken i nästan 100 TIMMAR!!

MEN VAD ÄR DE FÖR FEL PÅ FOLK!!! Varför skickar ingen dem på... på kurs eller något? [shake] Typ "Såhär pratar du inte med ungdomar som mår psykiskt dåligt-vetenskap A"?


   
SvaraCitera