Aviseringar
Rensa alla

Har feminister svårt med humor?


time
 time

Känner att det här är antifeminismen i ett nötskal - flippar ur när feminister talar om fenomenet vit kränkt cisman och tror att de pekar ut specifika individer, samt blir oerhört kränkta över att de inte får skoja om våldtäkt. 

Men jag förstår det, i en värld där tre femtedelar av alla tjejer i klassen inte varit med om sexuella trakasserier eller om jag inte löpte risk för att drabbas av det sekunden jag stack huvudet ur dörren hade jag kanske också känt att jag hade distans och privilegium nog att skoja om våldtäkt. Förstås.


   
SvaraCitera

kakakaka:
är nog mycket roligare än vad många av er, bittra sexister är. Hjärta Ledsen

hehe


   
SvaraCitera

Fingerprints:
Var nog inte bara feminister som reagerade på den bilden.

Tror nästan det. Är mest innerstadsfolk på twitter som rasar över sånt här. Bland vanligt folk är det bara ett tramsigt skämt. 


   
SvaraCitera
Exner

bertrimmarpåstjärt:

 Själv tycker jag det är klockren humor, men en del i samhället vill som bekant kontrollera yttrandefriheten.

Folk tycker i allmänhet inte om skämt om sådant som de känner starkt för.


   
SvaraCitera

jag råkar ha gått på skolan vars elever gjorde skylten
jag råkar ha haft idrott med elever från det programmet
nej jag är inte så jävla bekväm med deras "humor"


   
SvaraCitera

folk som INTE är "aktiva rabiesfeminister" utan typ FÖRÄLDRAR, släkt och vänner som VAR DÄR reagerade.


   
SvaraCitera

men ok här är hälften skämtare av osmaklig karaktär och andra hälften humorlösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1009:
Vad är det som är klockrent med att de gör skämt av någonting som är fruktansvärt, som att utsätta en tjej för en sexuell handling som inte vill ha? Hur kul tror du det är att läsa såna "skämt" om man själv blivit våldtagen t.ex? Sluta vara så jävla självupptagen. Och vadå yttrandefrihet? Det står väl inte i någon lagparagraf att man har rätt att bete sig som ett arsel utan att få skit för det? 

På samma sätt som detta är klockren humor:

För att citera en av de mest populära kommentarerna:

"Man ska FAN inte skratta åt detta...
VARFÖR SKRATTAR JAG ÅT DETTA FÖR? x'D"


   
SvaraCitera