Aviseringar
Rensa alla

har flera känslosamma mail, ska jag ta bort dom?


Ämnesstartare

jag och en nära vän har mer eller mindre gjort slut nu. det känns jobbigt. men funderar på att bara glömma henne..

mitt problem som jag tänkte fråga er om är vad jag ska göra med ca 70 känslosamma mail vi skickat till varandra. vissa är väldigt fina, och vissa är extremt utlämnande.

ska man ta bort sådant? eller vad tycker ni? är det bäst om jag bara tar bort o går vidare, eller har kvar så att jag kan titta tillbaka på det som varit i framtiden..

känner att det skulle vara enklare att glömma om jag tog bort, samtidigt går jag miste om en kanska stor emotionell skatt om man säger så..


   
Citera
Ämnesstartare

Arkivera.
De ska inte ligga så att du ser eller märker dem. Men om du någon gång vill så ska du kunna ta fram och titta på dem.

På så sätt är det lättare att glömma och de är inte förlorade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har typ samma problem, fast med sms. kom fram till att jag inte kommer må bättre av att radera. tror det kan vara bra att ha kvar, även om man inte kommer läsa dom.


   
SvaraCitera

Är du osäker på vad du mår bäst av just nu är det nog bäst att som nämndes här över arkivera dem på nåt sätt. Då slipper du se dem ligga där varje dag och du kan någon gång framöver när du kommit över det gå tillbaks och läsa dem och då avgöra om de är värda att spara eller inte.

Tycker att det borde vara en befrielse att ta bort vissa saker men ibland när man gör det för tidigt kan det göra ännu ondare.


   
SvaraCitera