Aviseringar
Rensa alla

Har glömt namnen på 3 gamla PC-spel.


Tuvan
Ämnesstartare

Jag tänkte om ni här på forumet kanske kunde hjälpa mig i jakten på tre gamla PC-spel. Minns inte om jag skrivit om det förut men hittar inget i forumen då jag söker. Hursomhelst.

I det första spelet så är man nått sorts djur tror jag. Men man står på två ben och har kläder. Har för mig att man ser ut som nån brun hund/råtta, men jag kan ha helt jvla fel med tanke på hur längesedan det var jag faktiskt spelade^^ Jag har för mig att man började inlåst i en fängelsecell. Och spelet var tror jag i fejk 3D eller hur man ska beskriva det. Så skulle man ta sig ut ur cellen men man fick inte upptäckas av andra då man kom ut för då skulle nått larm utlösas och så hamnar man på ruta ett igen.

Det andra spelet var ett rätt simpelt spel, det hade någon rolig musik o jag tror att jag fick tag i spelet från en PCtidning nångång på 90talet XD. Man skulle bygga en konstig väg med hjälp av diverse saker, tex stegar(?) och tillslut komma fram till målet som jag har för mig var en ost. Man drog in saker med hjälp av musen tror jag. Det var nog 2D.. Inte helt säker dock.

Det tredje spelet.. Detta var nog bland det första jag gjorde på datorn, vad jag minns. Man installerade spelet med disketter och det var ett ritspel, man ritade o knåpade med olika verktyg, sen kunde man göra lite rörliga saker också.. O tillägga ljud. Spelet hette nått med "Art", man åkte hiss till de olika våningarna. Sen kunde man skriva ut sina verk. Min skrivare på den tiden lät som en jetmotor.[bigcheers]

Åh, jag hoppas det ringer någon klocka med mina hemska beskrivningar och/eller att ni faktiskt spelat de spelen 😀

Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

Vet vilket spel du menar först men jag kommer inte heller ihåg namnet. Har det säkert på vinden men orkar inte kolla.


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

men orkar inte kolla.

Skulle vara jättesnällt om du verkligen gjorde det. Har varit plågsamt i flera år att inte veta. 🙁


   
SvaraCitera

Jag är inte så mycket till hjälp, men när jag får det sådär brukar jag painstakingly bläddra igenom att listor av spel jag kan hitta.

En bra start: Moby-games


   
SvaraCitera

Tuvan:

Så skulle man ta sig ut ur cellen men man fick inte upptäckas av andra då man kom ut för då skulle nått larm utlösas och så hamnar man på ruta ett igen.

Antingen Abe's Oddyssey eller Kosmo-något. Beror på hur man ser det. Såg man karaktären man var på skärmen, eller såg man det från karaktärens ögon?


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Mawns:

Antingen Abe's Oddyssey eller Kosmo-något. Beror på hur man ser det. Såg man karaktären man var på skärmen, eller såg man det från karaktärens ögon?

"Little Big Adventure" - Så hette spelet :'D Man såg det ovanifrån. Jag undrar dock hur man får tag i dessa spel.


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Sterd:

En bra start: Moby-games

Oh tack!


   
SvaraCitera

Tuvan:

"Little Big Adventure" - Så hette spelet :'D Man såg det ovanifrån. Jag undrar dock hur man får tag i dessa spel.

Ååh, little big adventure <3 Det finns en tvåa också, jag älskar de spelen. Jag tror inte att de säljs längre. Fanns en bra sida där man kunde ladda hem gamla spel, men den har dött nu.


   
SvaraCitera

Tuvan:

Min skrivare på den tiden lät som en jetmotor.[bigcheers]

Matrisskrivare! [bigsmile] (Om den var svartvit.)
Sådan hade vi också - den skrek utav bara helvete!


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Myksa:

Matrisskrivare! [bigsmile] (Om den var svartvit.)
Sådan hade vi också - den skrek utav bara helvete!

Precis en sån ja! 😀 Stor o otymplig var den också.. Det var tider det XD Haha


   
SvaraCitera

Tuvan:

"Little Big Adventure" - Så hette spelet :'D Man såg det ovanifrån. Jag undrar dock hur man får tag i dessa spel.

Så hette det ja!
[love]


   
SvaraCitera

LBA minns jag också, det var fint :*


   
SvaraCitera

(inlägget raderat av användaren)


   
SvaraCitera

Tuvan:

"Little Big Adventure" - Så hette spelet :'D Man såg det ovanifrån. Jag undrar dock hur man får tag i dessa spel.

har little big adventure hos morfar spelar alltid det när jag är där[blush]


   
SvaraCitera
Tuvan
Ämnesstartare

Chickfactor:

har little big adventure hos morfar spelar alltid det när jag är där

;D


   
SvaraCitera