Aviseringar
Rensa alla

Har han fortfarande känslor?


Ämnesstartare

Hej! Detta kommer nog att bli ett långt inlägg, men jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig!

Mitt ex gjorde slut med mig för fem veckor sedan, då vi hade varit tillsammans i sex månader. Vi hade bråkat ganska mycket den senaste månaden i vårt förhållande, och han orkade inte längre då det nästan alltid var jag som startade bråken etc. Utöver det så var vårt förhållande guld, det tyckte både han och jag. Vi älskade varandra och han var min första kärlek och jag var hans. Vi var så nära varandra, och väldigt bekväma.

Samma dag som vi gjorde slut så grät vi båda, han sa "jag kommer sakna dig väldigt mycket, för det finns så mycket jag älskar med dig". Han kontaktade mig fortfarande varenda dag och efter ungefär 4 dagar så började han säga att han saknade mig väldigt mycket, och jag märkte på honom att han var ledsen. Han sa att han fortfarande hade känslor för mig, och han blev avundsjuk för minsta lilla. På nyår så hånglade jag med en annan kille, vilket var det dummaste jag gjort i hela mitt liv. Mitt ex fick såklart reda på det bara någon timme senare, och han sa "nu kommer jag aldrig ta tillbaka dig" och "detta fick mig att inse att jag måste gå vidare". Han sa att han helt enkelt tappat känslorna för mig. Han slutade kontakta mig, och så fort jag försökte starta en konversation med honom så var han bara kall och irriterad. Därefter stängde jag av min mobil i två dagar. Mina vänner blev väldigt oroliga då de inte fick tag på mig och kontaktade mitt ex för att fråga om han hört något från mig. Han sa nej, och blev också väldigt orolig. Han kontaktade mig på direkten och sa saker som "snälla Hanna gör inget dumt" och "snälla svara mig, vi är fortfarande vänner och ska finnas för varandra". När jag satte på min mobil igen så förklarade jag för honom att jag bara hade velat ha lite egentid, utan mobiltelefonen. Han förstod mig och ville gärna att jag skulle prata med honom, han var orolig för mig. Jag försökte att prata med honom om hur jag mådde, men det slutade alltid med att jag började prata om vårt förhållande samt bönade och bad om att han skulle ta tillbaka mig, detta gjorde honom irriterad och så fort det hände så blev han iskall och det ända han kunde säga var "bara inse att jag inte vill ha ett förhållande med dig". 

Ytterligare några dagar senare så raderade jag honom från snapchat. Det gjorde honom rasande och han skrev till mig direkt och sa "om det är såhär du vill ha det så behöver vi inte vara vänner alls" etc. Han sa även att om jag nu ska ta bort honom från snapchat, så kan han lika gärna radera varenda bild han har på mig i sin mobil (vilket betyder att han fortfarande inte vid detta laget hade raderat några bilder på mig i hans mobil).
Ibland när jag verkligen gjorde allt för att starta en normal konversation med honom och visa mina bra sidor, så kunde han vara snäll och rolig, men för det mesta så kändes det som att han inte ville prata med mig överhuvudtaget. Han sa att han inte var arg på mig, men jag är nästan säker på att han var det..

För ungefär två veckor sedan så bad jag min vän prata med honom. Min vän skrev till mitt ex och frågade "har du verkligen inga känslor kvar för Hanna alls?" och då svarade han, "väldigt lite faktiskt, typ pytte, pytte lite", och sedan bad min vän honom att bjuda ut mig på en fika, och mitt ex tyckte att det lät som en bra idé. Bara en liten stund senare så skrev mitt ex till mig, "hade du haft något emot att ses om några veckor? och ta en fika typ" skrev han, jag blev glad över att han frågade, och sa att jag gärna hade velat ta en fika, "vad bra, jag hör av mig när jag hittat en dag" sa han.
Bara typ två dagar senare så tappade jag tålamodet, "när skulle vi ses?" frågade jag honom, "vet faktiskt inte" sa han. "Vill du inte längre?" sa jag då, "lägg av, det handlar bara om att jag måste hitta en dag i min kalender" sa han, sedan kunde jag inte låta bli att ta upp allt han hade skrivit till min vän några dagar tidigare, "jag vet att du fortfarande har pyttelite känslor för mig" sa jag, och det ända han sa var "jag sa bara så till din vän för att jag ville avsluta konversationen". 
Jag förklarade till honom att alla hans olika signaler gjorde mig väldigt förvirrad, och att jag inte vet vad han vill längre, och det ända han kunde säga var "bara inse att jag inte har känslor för dig". Han blev irriterad på mig, och jag frågade om han fortfarande ville ta en fika om några veckor, och då sa han "låt mig fundera över det, just nu vet jag faktiskt inte, idag gjorde du mig väldigt irriterad".

Efter detta så bestämde jag mig för att börja med den så kallade "no contact rule" som går ut på att man inte kontaktar sitt ex alls under ca 30 dagar, för att exet ska få en chans att börja sakna en och "glömma bort" om allt det negativa om en. 
Detta var då två veckor sedan, och till en början gick det bra, men efter endast 9 dagar så hände en grej. Jag träffade på mitt ex när jag var ute på stan, han var förvånad över att se mig och vi pratade i ett tag. Han sa saker som "fina byxor, är de nya?" och han noterade också att jag hade klippt mig. Sedan frågade han även frågor angående en kille som han vet skriver till mig heltiden, "skriver den där killen fortfarande med dig? gillar du inte honom?" sa han, och "han tycker du är skitsnygg". Jag visste inte vad jag skulle säga, men lite senare den dagen så var jag hemma hos en killkompis med några andra kompisar, och då jag la ut en bild när jag höll en annan kille i handen, och på bilden skev jag "netflix and chill med babe". Det var såklart bara på skoj, men mitt ex bästa vän såg den bilden, och endast två minuter senare så fick jag ett sms av mitt ex. "Förlåt för att det blev så stelt idag när vi träffades" sa han, och jag sa typ att det var lugnt. Dagen efter så fick jag reda på att mitt ex bästa vän (som även går i min klass) hade frågat killarna i klassen ifall jag har ny pojkvän efter att han sett bilden där jag höll en annan kille i handen. Han måste ju ha frågat för att mitt ex ville veta, eller? 

Nu kommer vi till det slutliga.
I förrgår fick jag reda på att jag är gravid, med mitt ex. Igår skrev jag till honom och berättade det, och han blev mycket chockad. Han sa att han är orolig över mig och att han kommer att finnas vid min sida och hjälpa mig genom allt, även fast jag inte ska behålla barnet. Han sa att jag gjort rätt genom att kontakta honom om det och att han vill att jag ska må bra.. vi pratade dock inte om själva aborten, så jag antar att han kommer att kontakta mig i veckan eller nått och kanske fråga hur jag mår och hur vi gör..
Jag tackade i alla fall honom och sa "tack för att du ställer upp för mig i detta" etc, och han sa "det är självklart att jag gör".

Han har inte skrivit mer till mig, och detta var igår kväll. Jag ska vänta tills han hör av sig.. jag vill inte vara påträngande. 

Någonting säger mig att han faktiskt fortfarande har känslor för mig även om han själv kanske inte vill inse det. Såklart har han gett mig vissa andra signaler också på att han fortfarande har känslor. Ena dagen så vägrade han skicka hjärtan till mig via sms, för han sa att han "inte skickar hjärtan till polare", men dagen då han frågade mig ifall jag vill ta en fika med honom så avslutade han konversationen med ett hjärta etc.. och han har fortfarande kvar bilder på mig på sin instagram, och jag är fortfarande den ända tjejen som får följa den. En dag så hade han gått igenom hela mitt flöde på min instagram och kommenterat på en jättegammal bild på honom.. och jag har svårt att tro att han hade gjort allt detta om han inte kände nånting alls. När jag började med "the no contact rule" så slutade han att gilla mina bilder på instagram, och jag tror att det var för att han märkte att jag inte hörde av mig längre, men när jag la ut en bild och skrev "gilla om du fortfarande vill följa detta kontot, annars blir du blockad" så gillade han bilden omedelbart. Hade han verkligen inte haft känslor kvar för mig, så hade han väll inte heller fått för sig att skriva "förlåt för att det blev stelt idag när vi träffades" samtidigt som jag la ut en bild med en annan kille? Dessutom så har han sagt till min vän att han tycker att han själv får gilla läget om han vill ha tillbaka mig någon dag då jag är med någon annan, och att han just nu inte vill ha ett förhållande eftersom att "det tar så mycket tid". När jag skrev till honom "hoppas din nästa är bättre", så skrev han "Hanna, jag är inte ute efter ett förhållande", och det måste väl betyda, att när han väl är det, så är det väll mig han vill ha? Eller? Jag förstår inte. De flesta av mina vänner säger att det verkar som att han fortfarande bryr sig lite väl mycket för att inte ha några känslor kvar.. men jag vet inte.


   
Citera

Wööö, läste allt

har inget vettigt att säga dock. Vet inte riktigt vad du undrar över. Han är helt klart inte lika intresserad som du och du gör det bara värre för dig själv genom att försöka hitta tecken på att han fortfarande vill vara tillsammans. 


   
SvaraCitera

JAg uppfattar tvärtemot vad Punda tycker, han verkar ju uppenbart intresserad men ändå så har han vart lite off men jag tror som du TS, eftersom att han fortsätter att likea dig på insta och visar intresse så vore det konstigt om han höll fast vid dig men var ointresserad.
Vi får se vad som händer, vore intressant!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Han kanske växlar väldigt mycket? Det är inte alla som kan hålla känslorna i schack. Någon form av känslor har han. Men det kan vara vänskapliga. Han känner sig kanske sviken, ledsen, upprörd över att det gick som det gick? Han kanske har känslor men blev så pass svartsjuk och sårad av att du kysst en annan att han tror att han inte skulle kunna ha en relation, utan att älta över den händelsen? Han kanske inte helt enkelt kan identifiera vad ha känner. Bara han vet, tyvärr. 


   
SvaraCitera
Exner

Han tycker fortfarande om dig, men inte på ett sätt så att ni kommer att bli ett par igen. Släpp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Han kanske växlar väldigt mycket? Det är inte alla som kan hålla känslorna i schack. Någon form av känslor har han. Men det kan vara vänskapliga. Han känner sig kanske sviken, ledsen, upprörd över att det gick som det gick? Han kanske har känslor men blev så pass svartsjuk och sårad av att du kysst en annan att han tror att han inte skulle kunna ha en relation, utan att älta över den händelsen? Han kanske inte helt enkelt kan identifiera vad ha känner. Bara han vet, tyvärr. 

Jo precis.. jag ifrågasatte förut varför han ger mig så mixade signaler, kommenterar på min bild ena dagen och är iskall den andra.. då sa han "vissa dagar är man ju glad och vissa inte"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Han tycker fortfarande om dig, men inte på ett sätt så att ni kommer att bli ett par igen. Släpp det.

Nä, och allt det beror ju på händelsen som hände på nyår :/ man borde ju kunna bygga upp kärlekskänslor för varandra igen?


   
SvaraCitera
Exner

alleballe99:

Nä, och allt det beror ju på händelsen som hände på nyår :/ man borde ju kunna bygga upp kärlekskänslor för varandra igen?

Allt beror inte på nyår. Det var dåligt redan innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Allt beror inte på nyår. Det var dåligt redan innan.

Ja sant, men dagen efter nyår, då han var som argast, så sa han "jag funderade verkligen på att ta tillbaka dig, men nu vill jag inte längre" :´(


   
SvaraCitera
Exner

alleballe99:

Ja sant, men dagen efter nyår, då han var som argast, så sa han "jag funderade verkligen på att ta tillbaka dig, men nu vill jag inte längre" :´(

Det sade han för att såra dig tillbaka. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Bra att han tar sitt ansvar genom att stötta dig. Du kanske läser in lite för mycket i det dock. 


   
SvaraCitera
Exner

Även om han fatiskt hade funderat över  det, så låter det tyvärr som en mycket destruktiv relation att vara i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
Bra att han tar sitt ansvar genom att stötta dig. Du kanske läser in lite för mycket i det dock. 

Ja jag gör nog det :/


   
SvaraCitera
mens
 mens

alleballe99:

Ja jag gör nog det :/

kram


   
SvaraCitera

Punda: Wööö, läste allt

fuck man, du är en warrior Galen har du mediterat och sånt typ?


   
SvaraCitera