Aviseringar
Rensa alla

Har han fortfarande känslor?


Ämnesstartare

ehm till er som undrar så skrev han till mig för en stund sedan.. han frågade typ när jag ska genomgå aborten, och jag sa att jag inte bokat någon tid ännu, sedan frågade han varför och han sa också "förlåt att jag ställer så många frågor men jag vill verkligen förstå dig", och jag sa att jag skulle till stockholm i helgen och att jag ska boka tid efteråt, sedan fortsatte han konversationen genom att säga "vad roligt för dig! :)" och jag sa "jadå", sedan så sa han "då hoppas jag att du kommer hem med en bättre dialekt" (han pratar nämligen stockholmska medan jag pratar skånska), och jag sa typ "haha jag har ju redan den bästa", och då sa han "njaaa, stockholmska är nog lite bättre än skånska :/", och jag svarade "haha nä de tror jag inte :/" sen så sa han "jaja, måste plugga nu :/ ha det bra så hörs vi :)" och jag sa bara "japp :)".. han har typ aldrig sagt "så hörs vi" sedan vi var tillsammans


   
SvaraCitera

Tycker tvärt om att det låter som att han uppmuntrar dig till att gå vidare och träffa andra snubbar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:
Tycker tvärt om att det låter som att han uppmuntrar dig till att gå vidare och träffa andra snubbar. 

På vilket sätt? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Även om han fatiskt hade funderat över  det, så låter det tyvärr som en mycket destruktiv relation att vara i.

Vad menar du med det?


   
SvaraCitera

Förstår såklart inte exakt vad du går igenom men förstår detdär med att gilla någon och inte veta själv vad han tycker. Att det liksom varit något men sedan slutade det (fast rätt tvärt för mig) och nu så har man lite, lite kontakt igen men vet inte riktigt vart han står. Till mig har han sagt att han tycker om mig men att han måste fundera över saken (låter lite som din när han prata om fika grejen), men har dock inte fått något svar än. Vi har pratat lite oså men inte tagit upp det, vill inte vara för på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kijan:
Förstår såklart inte exakt vad du går igenom men förstår detdär med att gilla någon och inte veta själv vad han tycker. Att det liksom varit något men sedan slutade det (fast rätt tvärt för mig) och nu så har man lite, lite kontakt igen men vet inte riktigt vart han står. Till mig har han sagt att han tycker om mig men att han måste fundera över saken (låter lite som din när han prata om fika grejen), men har dock inte fått något svar än. Vi har pratat lite oså men inte tagit upp det, vill inte vara för på. 

Ja, har i alla fall bestämt mig för att endast agera som hans vän och inte börja prata om någon förhållandegrej. Han hade ju trots allt känslor för mig innan nyår.. jag vill liksom att han ska "glömma" det negativa om mig och händelsen på nyår. Jag vill liksom att han ska kunna skapa en ny bild av mig, och jag tror inte att han kommer kunna göra det om jag håller på att böna och be om förlåtelse och skriva massa texter om hur mycket jag älskar honom :/ tror jag behöver ge honom tid att kunna typ börja skapa känslor för mig igen (om det nu ens går).. men jag hoppas ju på det.


   
SvaraCitera

alleballe99:

På vilket sätt? :/

alleballe99: "skriver den där killen fortfarande med dig? gillar du inte honom?" sa han, och "han tycker du är skitsnygg

Det här låter som att han försöker sälja in dig på den killen. En snubbe som är intresserad skulle inte säga saker som "han tycker du är skitsnygg". En snubbe som är intresserad av att få dig att bli ihop med person B skulle däremot säga "B tycker du är skitsnygg".

alleballe99: och då jag la ut en bild när jag höll en annan kille i handen, och på bilden skev jag "netflix and chill med babe". Det var såklart bara på skoj, men mitt ex bästa vän såg den bilden, och endast två minuter senare så fick jag ett sms av mitt ex. "Förlåt för att det blev så stelt idag när vi träffades" sa han, och jag sa typ att det var lugnt.

Låter som att det var stelt för att han sliter för att du inte ska misstolka hans signaler, och när han trodde du hade någon på g så kunde han pusta ut, och då verkar det ju lite löjligt att ha betett sig stelt och konstlat, så då måste han ju be om ursäkt.

Han försöker däremot på riktigt vara din vän, ser dig som en person och försöker att på riktigt stötta dig. Vad du behöver är att komma över honom, för att er vänskap överhuvudtaget ska hålla. Han ska inte behöva tassa runt på tårna i rädsla för att du ska misstolka minsta lilla gest av basic vänlighet som "OMG HE's IN LÖÖÖVE" och du ska inte behöva gå runt och vara kär i en snubbe som inte ser dig på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Det här låter som att han försöker sälja in dig på den killen. En snubbe som är intresserad skulle inte säga saker som "han tycker du är skitsnygg". En snubbe som är intresserad av att få dig att bli ihop med person B skulle däremot säga "B tycker du är skitsnygg".

Låter som att det var stelt för att han sliter för att du inte ska misstolka hans signaler, och när han trodde du hade någon på g så kunde han pusta ut, och då verkar det ju lite löjligt att ha betett sig stelt och konstlat, så då måste han ju be om ursäkt.

Han försöker däremot på riktigt vara din vän, ser dig som en person och försöker att på riktigt stötta dig. Vad du behöver är att komma över honom, för att er vänskap överhuvudtaget ska hålla. Han ska inte behöva tassa runt på tårna i rädsla för att du ska misstolka minsta lilla gest av basic vänlighet som "OMG HE's IN LÖÖÖVE" och du ska inte behöva gå runt och vara kär i en snubbe som inte ser dig på det sättet.

Nja, men alltså denna killen, "B", var någon som mitt ex alltid kände sig ganska hotad av under vårt förhållande. Och både jag och mina vänner tror att han säger så för att typ "testa" mig. Och efter att jag hade lagt ut den där bilden "netflix and chill" och mitt ex kompis hade frågat killarna i min klass ifall jag hade ny pojkvän, så hade killarna i klassen bara sagt "hon la bara ut bilden för att göra honom avundsjuk".. vilket var sant, tog dock bort bilden efter att mitt ex hade skrivit till mig och bett om ursäkt för att "de va stelt" när vi träffades.


   
SvaraCitera
Exner

alleballe99:

Vad menar du med det?

För mycket strul, för mycket osäkerheter, för mycket kommunikationsproblem. Inte sund relation.


   
SvaraCitera

alleballe99: Och både jag och mina vänner tror att han säger så för att typ "testa" mig.

Om han testar dig är han inget att ha. Jag tror personligen att han gjorde det för att visa att "det sårar mig inte om du ligger med B, kommer bara vara glad för din skull(och lättad för min egen lol)"

alleballe99: mitt ex kompis hade frågat killarna i min klass ifall jag hade ny pojkvän

Så klart han ville veta om du har ny pv eller inte, han ville ju veta om han kunde slappna av och prata med dig som en vettig människa utan att du skulle börja klänga på idén om ett förhållande som tog slut förra året. 

Seriöst. Oavsett om han har "yttepytte" känslor för dig kvar eller inte spelar ingen roll, han har gång på gång sagt nej när du frågat. Respektera hans nej och move on. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Om han testar dig är han inget att ha. Jag tror personligen att han gjorde det för att visa att "det sårar mig inte om du ligger med B, kommer bara vara glad för din skull(och lättad för min egen lol)"

Så klart han ville veta om du har ny pv eller inte, han ville ju veta om han kunde slappna av och prata med dig som en vettig människa utan att du skulle börja klänga på idén om ett förhållande som tog slut förra året. 

Seriöst. Oavsett om han har "yttepytte" känslor för dig kvar eller inte spelar ingen roll, han har gång på gång sagt nej när du frågat. Respektera hans nej och move on. 

Ja jo.. har ju dock slutat tjata på honom och pratar bara med honom som en vän numera. Men han älskade verkligen mig, han tog mig före sina kompisar. Och han är verkligen speciell i sättet. Jag var den första tjejen han någonsin ens haft något på g med, inte för nån av oss har levt länge men det är ganska udda i den umgängeskretsen vi umgås i.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Om han testar dig är han inget att ha. Jag tror personligen att han gjorde det för att visa att "det sårar mig inte om du ligger med B, kommer bara vara glad för din skull(och lättad för min egen lol)"

Så klart han ville veta om du har ny pv eller inte, han ville ju veta om han kunde slappna av och prata med dig som en vettig människa utan att du skulle börja klänga på idén om ett förhållande som tog slut förra året. 

Seriöst. Oavsett om han har "yttepytte" känslor för dig kvar eller inte spelar ingen roll, han har gång på gång sagt nej när du frågat. Respektera hans nej och move on. 

men jaja, vi får väl se, oavsett så kommer man ju gå vidare förr elr senare


   
SvaraCitera

Top kek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hildingdoe:
Top kek.

??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon annan som kan tolka detta som att han fortfarande har känslor för mig? 🙁


   
SvaraCitera