Aviseringar
Rensa alla

Hår hår hår


Ämnesstartare

Innan jag gick ner till turken och klippte mig så hade jag relativt långt hår, och det positiva var att jag alltid vaknade med "bra hårstil" Alltså att mitt hår alltid såg ut som att jag stått och fixat med det. Dock hade jag inte klippt mig på länge så jag bestämde mig för att klippa ner det lite "toppa håret" tror jag det kallas. Så jag förklarade noga för frisören om mina önskemål. Men dock, för andra gången, så klippte han håret mycket kortare än önskat. Dessutom så frågade han mig "Var det inte din syrra som var tjock?" wtf? Vad är det för en fråga? Tips: Klipp er inte hos turkar (no offence)

Så nu har jag kortare hår och vaknar inte med lika perfekt hårstil på morgonen. Iaf, någon som vet om det kallas någonting med folk som alltid har "fixat" hår utan att ha gjort någonting med det? (Har googlat men hittar inte) Och någon som vet varför det är så? Att vissa alltid har perfekt hår hela tiden?


   
Citera
Ämnesetiketter

senap123:

så klippte han håret mycket kortare än önskat.

Det där hände mig tre gånger i rad. :/


   
SvaraCitera

kallas tur.

senap123:

"Var det inte din syrra som var tjock?"

hahaha [love][love] stördaste frågan att få hos frisören.

btw. frisörer klipper alltid mer än man ber dem om.


   
SvaraCitera

tack för tips1 ska aldrig klippa mig hos turkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Det där hände mig tre gånger i rad. :/

Fyfan. Har märkt nu att jag passar mycket bättre i långt hår. Speciellt eftersom det är då som håret fixar sig av sig själv, och det är ju uber.
Gäller väll att vara extra hård. Man kanske måste gå så långt att säga "om du klipper mer än vad jag sagt så tänker jag inte betala" fast det kanske inte funkar.. man måste väll betala ändå. Nåväl.

hjortpojken:

hahaha [love][love] stördaste frågan att få hos frisören.

btw. frisörer klipper alltid mer än man ber dem om.

Han frågade innan dock om min syster har varit där. Så sa jag ja. Så frågade han hur gammal hon var. Så sa jag hennes ålder samt min följt av några sekunders tystnad. Sen helt plötsligt så frågar han "Hon är tjock va?" jag ba: "äääh.. nä inte direkt" Skum snubbe


   
SvaraCitera

all my sisters, yeah. [cry]


   
SvaraCitera

Heter bedhead 😛 Typ. Fast många fixar sitt hår för att det ska se ut just så 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Heter bedhead 😛 Typ. Fast många fixar sitt hår för att det ska se ut just så 😛

Fast det är inte så för mig, utan det ser ut som att jag verkligen har stylat håret med hårvax och skit, inte som att jag precis har gått upp ur sängen med ruffsigt hår åt alla håll 😛


   
SvaraCitera

Min frisör klipper oftast mindre än vad jag sagt åt henne så att man får truga henne lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag klipper mig själv och bestämmer hur mycket, var och varför. Använder ordspråket mest använt av sura gubbar och klimakterietanter: "Vill man ha något ordentligt gjort, så gör man det själv.."[love]


   
SvaraCitera

Nåt liknande hände mig när jag klippte mig hos en arab, han gjorde en helt annan frisyr än vad jag ville ha. Jag sa att jag ville ha uppklippt, Men han klippte det kort och runt, Usch det var verkligen skitfult.

Nu när jag tänker tillbaka undrar jag varför jag ens betalade, han borde inte fått ens en krona för att ha förstört mitt hår. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Men han klippte det kort och runt, Usch det var verkligen skitfult.

Pottfrilla? [tard] Nej, du skulle ha krävt håret tillbaka!


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Pottfrilla?

Haha nej inte såå. Det var uppklippt vid sidorna, sedan var det runt med resten av håret typ. Längden var lite längre än ansiktet.

Typ så, har svårt att förklara.
Jag överdrev lite, skitfult var det inte men jag gillade inte det [cry]


   
SvaraCitera

senap123:

Så nu har jag kortare hår och vaknar inte med lika perfekt hårstil på morgonen.

Vi män ska ha snaggat hår för tusan!
antar att du är en pojke [cute]

senap123:

Klipp er inte hos turkar (no offence)

Syrianier ftw [cool] gillade dem som klippte mig när jag bara hade kört hår förr 🙂 (de kanske var Iranier minns ej)
men jag snaggar mig själv nuförtiden så slipper man pröjsa 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trådlös:

Haha nej inte såå. Det var uppklippt vid sidorna, sedan var det runt med resten av håret typ. Längden var lite längre än ansiktet.

Okej, jag förstår. Pröva klipp det själv någongång, det är sjukt enkelt och man har ingen annan att skylla på än en själv om man inte blir nöjd [wink]


   
SvaraCitera