Aviseringar
Rensa alla

Har inga vänner... [seriöst]


Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ellerhur då jävlas du ju med dom också + att du blir min favoritflata.

I'd like that [y]


   
SvaraCitera

Skaffa vänner över internet som du sen kan träffa irl. [y]


   
SvaraCitera

Låter väldigt likt vad som hände mig när jag började gymnasiet. Jag hade varit i samma kompisgäng typ från lekis fram till slutet av 9:an, men när man började gymnasiet så försvann de till en skola och jag till en annan. Gänget jag hängde med då var en rätt nördig bunt, med intresse på rollspel, datorspel och allt som hör till den grupperingen.

I den nya klassen i gymnasiet däremot så var det nästan bara tjejer i klassen och de få killar som fanns i den var några av de mest populära i skolan. Jag blev ganska snabbt utrfyst då jag varken såg bra ut som de gjorde, hade något självförtroende eller likadana intressen som de hade. Resultatet blev att jag kämpade mig igenom alla tre åren då jag inte ville gå om ett år för att jag var rädd dels för att jag skulle behöva gå igenom samma sak igen om jag hade otur, samt att jag skulle göra föräldrarna ledsna.

Det sista året reggade jag mig här på ungdomar.se och skaffade internetvänner som gjorde det lättare för mig att härda ut med skiten. Önskar jag bara hade börjat leta efter vänner på internet tidigare, för jag känner än idag att jag blivit förändrad för alltid av det. Jag kan sitta hemma i min studentlägenhet för mig själv väldigt länge utan att vilja ha sällskap av någon annan människa, vilket inte är bra då det är nu jag måste skaffa så många bra kontakter och vänner som jag bara kan.

Så efter den här monologen för mig själv så kan jag bara råda dig att inte ge vika bara för att göra klasskamraterna till lags. Accepterar de dig inte som du är och vägrar att vara vän med dig för det så får det bara vara så. Du behöver inte tvinga dig själv till att bli vän med folk som du egentligen inte fungerar med.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Kan någon snälla hjälpa mig att ta mig ur denna onda spiral?

http://www.c-r.s​e/forum/showthread.php?t=7501&highlight=Cloud2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Skaffa vänner över internet som du sen kan träffa irl.

Är för rädd. Sist jag gjorde det blev jag "mamma" åt en tre år äldre kille. Är dessutom rädd att träffa nån creepy som får för sig att vi är bästa vänner eller så..

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

inte ge vika bara för att göra klasskamraterna till lags. Accepterar de dig inte som du är och vägrar att vara vän med dig för det så får det bara vara så. Du behöver inte tvinga dig själv till att bli vän med folk som du egentligen inte fungerar med.

Bra, då har jag ett tips på vad jag inte ska göra [y]
Men som sagt, jag vågar inte lita på någon jag träffar över internet, vilket utgör ett jättehinder.

Och frågan kvarstår, hur umgås man egentligen? Hur ska jag göra för att någon ska se mig och vilja umgås med mig? För det finns de jag vill umgås med redan ju...


   
SvaraCitera

Inte jag heller längre.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Men som sagt, jag vågar inte lita på någon jag träffar över internet, vilket utgör ett jättehinder.

Människor man träffar via internet är också människor. Skillnaden är ju att du kan lära känna dem på ett annat (och ofta bättre sätt) än vad du kan göra med människor som du träffar varje dag i skolan. Du behöver inte kasta dig in i det hela och träffa folk på en gång, utan prata istället med någon under några månader och om det känns som du fungerar bra med honom/henne, möts lite försiktigt på någon neutral plats och ta det sedan därifrån 🙂

sexchoklad:

Och frågan kvarstår, hur umgås man egentligen? Hur ska jag göra för att någon ska se mig och vilja umgås med mig? För det finns de jag vill umgås med redan ju...

Det är ju högst individuellt, men att jobba på självförtroendet är i regel det som behövs mest av allt. Visa att du finns där och att du inte viker dig för vad andra säger och tycker. Kör ditt eget race liksom, folk som inte är totala jubelidioter respekterar sånt.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Är för rädd. Sist jag gjorde det blev jag "mamma" åt en tre år äldre kille. Är dessutom rädd att träffa nån creepy som får för sig att vi är bästa vänner eller så..

Men prata ordentligt med människorna innan. Ha telefonkontakt osv. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Inte jag heller längre.

Då borde vi bli vänner [y][crazy]

stereo total:

Men prata ordentligt med människorna innan. Ha telefonkontakt osv.

Hm ja smart där, det har inte ens slagit mig [zzz]


   
SvaraCitera

adda min msn[cool]


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Har inga vänner...

sexchoklad:

helgerna ägnar jag åt att träffa min pojkvän

Kolla, du har visst en vän. Mer än vad jag har. [y]
Skaffa en katt annars, de är jätte bra kompisar. 🙂


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Då borde vi bli vänner [y][crazy]

Borde vi det, vad trevligt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

sexchoklad: helgerna ägnar jag åt att träffa min pojkvän

Kolla, du har visst en vän. Mer än vad jag har.
Skaffa en katt annars, de är jätte bra kompisar. 🙂

Ah, smart där ^^
Ska skaffa katt om jag får lägenheten jag väntar på svar om [bigsmile]

JejeX:

Borde vi det, vad trevligt.

Well, eftersom varken du och jag har vänner har vi åtminstone nåt gemensamt, och gemensamma saker är viktigt för att vara vänner oftast 🙂


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Well, eftersom varken du och jag har vänner har vi åtminstone nåt gemensamt, och gemensamma saker är viktigt för att vara vänner oftast 🙂

Hahah, såklart 😀


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Well, eftersom varken du och jag har vänner har vi åtminstone nåt gemensamt, och gemensamma saker är viktigt för att vara vänner oftast 🙂

Nu blir jag glad. [smile]


   
SvaraCitera