Aviseringar
Rensa alla

Har inga vänner...


Ämnesstartare

Jag har inga vänner i min skola. Jag är med tjejerna i min klass men jag måcye hela tiden säga åt någon att vänta på mig. Ingen bryr sig om mig, eller om vad jag säger. Hur ska jag göra för att de ska veta att jag finns? Har det nåt att göra med att jag har kort hår? Ska jag bete mig på ett specielt sätt? Ska jag sprida falska lögner om mig själv om saker jag gjort?

Snälla hjälp!?
// Sosselina...


   
Citera

Sosselina:

Har det nåt att göra med att jag har kort hår? Ska jag bete mig på ett specielt sätt? Ska jag sprida falska lögner om mig själv om saker jag gjort?

nej nej och nej

kolla runt lite i klassen och se vilka som verkar snälla, du kan ju alltid ta kontakt med dem, kanske finns det några snälla killar du inte pratat så mycket med?

Annars kan det vara att du inte tar plats som gör att de inte riktigt tänker på det, försök vara lite frammåt, fråga folk lite trevliga frågor osv och visa att du faktiskt vill vara deras vän, det kanske bara är så att de tycker att du verkar som att du inte vill vara med dem.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Mobbning och Misshandel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

fråga folk lite trevliga frågor osv och visa att du faktiskt vill vara deras vän, det kanske bara är så att de tycker att du verkar som att du inte vill vara med dem.

men jag frågar mycket och jag är trevlig!?


   
SvaraCitera

Sosselina:

men jag frågar mycket och jag är trevlig!?

Då är det endast till att acceptera att ingen vill hänga med dig! [wink]

Ne skoja.. Men asså, finns det inga bekanta till dig som delar samma intressen som du? :/


   
SvaraCitera

Sosselina:

men jag frågar mycket och jag är trevlig!?

jaha, testa att bekanta dig med någon annan då om du inte gillar sällskapet, finns ingen idé i att stånga sig blodig när man ändå inte trivs.


   
SvaraCitera

Gilla läget eller säg ifrån.


   
SvaraCitera

Sosselina:

Ska jag bete mig på ett specielt sätt?

lättare sagt än gjort men var glad social öppen trevlig rolig kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Då är det endast till att acceptera att ingen vill hänga med dig! Ne skoja.. Men asså, finns det inga bekanta till dig som delar samma intressen som du? :/

Jo men dom går i andra klasser!

Burrito:

lättare sagt än gjort men var glad social öppen trevlig rolig kanske

Jag försöker verkligen att vara social! Men det funkar inte...


   
SvaraCitera

Sosselina:

Jo men dom går i andra klasser!

Vad har det för betydelse då, kan du inte hänga med dem på rasten? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad har det för betydelse då, kan du inte hänga med dem på rasten?

Vi har inte samma raster, och det löser inte saken i klassrumet där ingen bryr sig heller...


   
SvaraCitera

Sosselina:

och det löser inte saken i klassrumet där ingen bryr sig heller...

Men i klassrummet skall man inte umgås, där skall man ju plugga?!

Och vid de fall ni skall ha grupparbete finns det lösningar också..

På min tid blev jag aldrig vald till grupper med grupparbeten.. Ja, jag var mobbad utav bara fan.. Brukade iallafall få tillstånd att arbeta själv av schyssta lärare dock, i de fallen där de tvingade mig in i en grupp ingen ville ha med mig i skippade jag lektionerna. [cute] Så kan man också göra liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

På min tid blev jag aldrig vald till grupper med grupparbeten.. Ja, jag var mobbad utav bara fan.. Brukade iallafall få tillstånd att arbeta själv av schyssta lärare dock, i de fallen där de tvingade mig in i en grupp ingen ville ha med mig i skippade jag lektionerna. Så kan man också göra liksom..

Det är nog inget allternativ att skippa lektionerna ( mamma skulle döda mig )

men kan jag inte göra mig populär på nåt annat sätt?


   
SvaraCitera

Sosselina:

Sosse

...


   
SvaraCitera

Sosselina:

Det är nog inget allternativ att skippa lektionerna ( mamma skulle döda mig )

Mina föräldrar dödade mig, allt dödade mig praktiskt taget.. Men jag lever än idag. [y]

Sosselina:

men kan jag inte göra mig populär på nåt annat sätt?

Det finns ju andra sätt såklart, såna där lite förbjudna sätt.. [blush]


   
SvaraCitera