Aviseringar
Rensa alla

Har inte tömt mig på 4 dagar nu.


Ämnesstartare

Rekord för mig.

Effekter
Negativa:
-Stånd väldigt lätt
-Tänker på tjejer hela tiden = mår dåligt för att jag gjort slut med tjejen
-Jobbigt och jag vill bara tömma mig

Positivt:
-Mycket mera skärpt i huvudet (jävligt intressant och jag har mina teorier)
-Mer fysisk ork
-mer psykisk ork

Det här är underbart samtidigt som det är jobbigt!

Mina teorier varför jag blir mer skärpt i huvudet är:
Då jag inte tömt mig, och min kropp därmed tror att jag inte parat mig på länge så måste jag vara mer koncentrerad så att jag kan uppfylla ett av mina 2 biologiska syften: att föröka mig.

Någon som har erfarenhet av det här? Hur länge tror ni jag klarar av att inte tömma mig?


   
Citera
Ämnesstartare

Gratulerar, jag har inte rensat rören sen jag hade sex senast, vilket var 3 veckor sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är sex så viktigt för alla!?


   
SvaraCitera

din avatar i kombination med tråden får mig att tänka på en tjock liten runkpojke med vissa problem[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

alla

minus mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, jag kan också ligga där någonstans. Tre veckor alltså. Kanske därför jag är så klipsk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

Negativa:
-Stånd väldigt lätt
-Tänker på tjejer hela tiden = mår dåligt för att jag gjort slut med tjejen
-Jobbigt och jag vill bara tömma mig

Tja, negativa och negativa saker. Stånd väldigt lätt kan jag hålla med om. Men att tänka på tjejer är ju inte så farligt, även om det antagligen är värre om du nyligen blivit singel.
Men det sista problemet har du ju bara dig själv att skylla om du håller uppe.

Fiskarn:

Positivt:
-Mycket mera skärpt i huvudet (jävligt intressant och jag har mina teorier)
-Mer fysisk ork
-mer psykisk ork

Hmm, mycket mera skärpt i huvudet måste alltså vara mellan gångerna du har stånd och inte tänker på tjejer? För om du tänker på tjejer hela tiden så har du ju inte så stor nytta av att tankarna där är skarpa. Angående fysiska och psykiska orken vet jag inte riktigt. Men helt klart är att det sällan är fel med en "tömning".

Fiskarn:

Mina teorier varför jag blir mer skärpt i huvudet är:
Då jag inte tömt mig, och min kropp därmed tror att jag inte parat mig på länge så måste jag vara mer koncentrerad så att jag kan uppfylla ett av mina 2 biologiska syften: att föröka mig.

Hmm, nu är väl alla olika. Men ett tillfälle om något där jag inte är koncentrerad, så är det när det kommer till att föröka mig. Avslappnad och öppensinnad så det står härliga till och all fokus ligger på att njuta eller ge njutning, och det görs inte efter bestämda protokoll. Jag brukar däremot vara väldigt pigg och skärpt strax efter sex. Det finns inget mer distraherande när man ska försöka vara skärpt än att ha ett stånd som är så hårt att det gör ont!

Fiskarn:

Någon som har erfarenhet av det här? Hur länge tror ni jag klarar av att inte tömma mig?

Jag har erfarenhet. Höll uppe i två veckor (tävlade mot en kompis) till hon förlorade. Men det skulle nog kunnat gå längre. Men en sak du förhoppningsvis lär dig när du väl bestämmer dig för att ge upp, du kommer aldrig vilja göra om det där igen! Bättre att hålla en lagom balans med tömmandet så att skärpan bibehålls men inte distraheras av att du får boner när du skriver en uppsats om andra världskriget eller sitter i kassan på Ica och tar betalt för gurkor och morötter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan va negativ respons man får då.

Norse Rite:

Varför är sex så viktigt för alla!?

Eftersom det är en av de underbaraste njutningarna i mitt liv än så länge så är det en stor del av mitt liv. Jag älskar sex och finner det intressant. Liksom du tycker det är kul att leka med Tors hammare tycker jag det är kul att ge kvinnor orgasmer.

Det som driver oss i livet är att föröka oss. Allt vi gör grundar sig i att vi ska öka våra möjligheter att antingen överleva, eller föröka oss. Så varför kämpa emot?

Teal Crab:

din avatar i kombination med tråden får mig att tänka på en tjock liten runkpojke med vissa problem[shake]

Göran ftw [bigsmile]

Mawns:

Hmm, jag kan också ligga där någonstans. Tre veckor alltså. Kanske därför jag är så klipsk?

Jag är imponerad. Mitt mål är att aldrig mera runka i hela mitt liv - det har bara negativa konsekvenser i längden.

Tobbish:

Tja, negativa och negativa saker. Stånd väldigt lätt kan jag hålla med om. Men att tänka på tjejer är ju inte så farligt, även om det antagligen är värre om du nyligen blivit singel.
Men det sista problemet har du ju bara dig själv att skylla om du håller uppe.

Det är inget problem, det är bara negativa konsekvenser. De positiva konsekvenserna vinner lätt över de negativa.

Tobbish:

Hmm, mycket mera skärpt i huvudet måste alltså vara mellan gångerna du har stånd och inte tänker på tjejer?

Jag har lättare att koncentrera mig på det jag sysslar med. Det är som att ha en förhöjd verklighetsanknytning. Jag lever i nuet på ett mycket bättre och lättare sätt. Efter att ha tömt sig minst 1 gång om dagen i en två år så blir det en jävla skillnad helt enkelt.

Tobbish:

Men helt klart är att det sällan är fel med en "tömning".

Det sägs ju att det är bra med en tömning om dagen. Men man måste skilja på sex och onani. För oss killar så får sex och onani inte alls samma fysiologiska följder.

När vi onanerar så tömmer vi oss på testesteron (det som gör oss till män). Men när vi har sex så tömmer vi oss inte på testosteron utan tester visar att vi till och med ökar vår testosteronhalt! Mycket intressant!

Tobbish:

Men ett tillfälle om något där jag inte är koncentrerad, så är det när det kommer till att föröka mig. Avslappnad och öppensinnad så det står härliga till och all fokus ligger på att njuta elle

jag lever efter teorin att vi älskar sex delvis så mycket för att vi då lever fullt ut i nuet. För den korta tiden vi idkar samlag så koncentrerar vi oss bara på det för en gångs skull. Vi är fokuserade och njuter med hela vår kropp. The power of now. Good shit.

Tobbish:

en! Bättre att hålla en lagom balans med tömmandet

Säkert sant men mitt mål är att aldrig mer runka [bigsmile] Tänk så jävla fokuserad man skulle blivit. Och tänk silken njutning det blir när man är intim med en tjej - det hela kommer till en helt annan nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

-Jobbigt och jag vill bara tömma mig

Därför behöver man inte ha sex heltiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Därför behöver man inte ha sex heltiden.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag är rädd för är att man drömmer att man kommer. Detta har jag inte gjort som jag kommit ihåg när jag vaknat på säkert 1 år nu så får hoppas att jag aldrig mer kommer göra det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anledningen till att du har så mycket mer energi är ju för att du sublimerar. Om man tror på Freud då alltså...

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Anledningen till att du har så mycket mer energi är ju för att du sublimerar. Om man tror på Freud då alltså...

vad betyder sublimera? har itne läst så mkt av Freud än


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

vad betyder sublimera? har itne läst så mkt av Freud än

Du kompenserar din brist på sex med att kämpa hårdare inom annat. [crazy] Sexualitet och aggression är ju de två grundläggande behoven och om du inte kan tillfredsställa dem måste du få utlopp för energin på annat sätt. Mycket förenklad version då alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Du kompenserar din brist på sex med att kämpa hårdare inom annat. [crazy] Sexualitet och aggression är ju de två grundläggande behoven och om du inte kan tillfredsställa dem måste du få utlopp för energin på annat sätt. Mycket förenklad version då alltså.

Hmm låter skumt. Jag tror inte vi kan kompensera våra behov genom att ersätta med annat. Fast den teorin och min teroi kan gå hand i hand: Du blir mer fokuserad/koncentrerad för att du måste hitta någon att para dig med - A och S kompenseras. Hmm ska filosofera lite på det vid tillfälle [bigsmile]


   
SvaraCitera