Aviseringar
Rensa alla

Har inte tömt mig på 4 dagar nu.


Ämnesstartare

Fiskarn:

Hmm låter skumt. Jag tror inte vi kan kompensera våra behov genom att ersätta med annat. Fast den teorin och min teroi kan gå hand i hand: Du blir mer fokuserad/koncentrerad för att du måste hitta någon att para dig med - A och S kompenseras. Hmm ska filosofera lite på det vid tillfälle [bigsmile]

Nja, det är ju inte direkt kompensera utan snarare att vi håller oss aktiva för att glömma vad vi egentligen vill ha och längtar efter. "Den kärlekskranke skriver vackrast kärleksdikter" och allt det där... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

i egentligen vill ha och längtar efter. "Den kärlekskranke skriver vackrast kärleksdikter" och allt det där... [rolleyes]

försvarsmekanism för att vi ska överleva [shake] Vetefan, jag menar på att våra biologiska syften går parallellt med varann och att vi hela tiden grundar våra val på två alternativ: Överleva eller fortplanta oss.

När vi gör roliga saker så som att åka skatebord så är det för att visa upp våra kvaliteter och därmed ökas våra chanser att fortplanta oss. Skatebord är dock farligt och reducerar vår chans att överleva. Vi prioriterar ständigt mellan överleva eller fortplanta och vi letar alltid efter balansen där emellan.

Men det är mycket möjligt att Freud har rätt, om vi då fokuserar på annat (och blir koncentrerade och skärpta) så är det kanske för att öka vår chans att överleva och inte komma ner i en psykisk depression.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

Vad menar du?

Du säger att sex är det bästa som finns typ, och sen tycker du det är negativt med att du bara vill tömma dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norse Rite:

Du säger att sex är det bästa som finns typ, och sen tycker du det är negativt med att du bara vill tömma dig.

Jag tycker det är en negativ effekt av att inte runka. Jag tycker inte det är negativt i sig. Ur min aspekt blir det negativt då jag inte vill runka. Utan behovet att tömma sig så hade hela det här vi pratar om inte ens existerat ju.


   
SvaraCitera

Hahahaha.. jag kan inte tömma mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

Men det är mycket möjligt att Freud har rätt, om vi då fokuserar på annat (och blir koncentrerade och skärpta) så är det kanske för att öka vår chans att överleva och inte komma ner i en psykisk depression.

Jag föredrar Freuds version för den är mer invecklad och det gillar jag. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Varför är sex så viktigt för alla

Ligger i mäniskans natur så att säga, att sex är viktigt för mäniskans överlevnad, detta sitter så djupt i våra gener det kan vi tacka våra förfäder för [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera