Aviseringar
Rensa alla

Har jag aspergers?


Ämnesstartare

Du överskattar oss något enormt.
Ingen här är kvalificerad nog att ställa någon diagnos, dö.

Ps.är sur, du behöver inte "dö"


   
SvaraCitera

madfox:

Klumpig socialt, och pratar oftast bokstavligt, monotont och brukar få höra att jag säger fel saker vid fel tillfällen

Spot on

madfox:

Jag lever mitt liv ganska rutinmässigt, behöver tryggheten i rutiner.

Spot on

Enligt min erfarenhet är dessa två karaktäristiska för folk med denna sjukdom, fast åandrasidan har alla jag träffat med den varit idioter som brytt sig om sig själva enkom och njutit av andras lidande 🙂

antagligen har du det, there you go


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Sluter mig till skaran som tycker att du verkar vara jävligt störd.

Ja, vissa tycker det är lättare att sluta sig till en skara än att tänka för sig själva.

Hänskapt:

du är verkligen bra på att döma folk
den personen är verkligen ingen idiot så du vet

Personen ifråga var dryg mot mig i en annan tråd, och påstår att jag har bristande kunskaper i ett ämne jag har examen i. Så jag tar mig rätten att kalla honom idiot när han återigen kommer med förolämpningar istället för argument av värde.

detberorpå:

jag ogillar sådant där så enormt.

jag har förstått att människor blir upprörda när man inte är som alla andra. Jag har svårt att anpassa mig till det ytliga sociala spelet, med oskrivna lagar och regler som för mig är helt obegripliga och som sagt - ytligt.

Pappbox:

åandrasidan har alla jag träffat med den varit idioter som brytt sig om sig själva enkom och njutit av andras lidande

ok, det känner jag dock inte igen mig själv i. Njuter inte av andras lidanden och brukar uppfattas som trevlig och omtänksam IRL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madfox:

Ja, vissa tycker det är lättare att sluta sig till en skara än att tänka för sig själva.

Och du är en av dem, menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, du är bara lite cp

mvh sara granér.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Och du är en av dem, menar du?

Har jag skrivit något som tyder på det? Nej.


   
SvaraCitera

madfox:

Personen ifråga var dryg mot mig i en annan tråd, och påstår att jag har bristande kunskaper i ett ämne jag har examen i. Så jag tar mig rätten att kalla honom idiot när han återigen kommer med förolämpningar istället för argument av värde.

öh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka folk som tar åt sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madfox:

Har jag skrivit något som tyder på det? Nej.

Ja, gång på gång. Att du aldrig lär dig.


   
SvaraCitera

madfox:

Njuter inte av andras lidanden och brukar uppfattas som trevlig och omtänksam IRL.

tror dig inte
hur ska du kunna veta hur du uppfattas i just det avseendet om du inte ens vet hur du uppfattas rent basic socialt? för det gör du inte om du inte förstår hur det fungerar
lyssna och se efter reaktionen på folk, se dem i ögonen när du pratar med dem osv. osv. du är inte korkad, eller hur? du lär dig om du vågar
se så, hopp o lek!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför har denna tråden utvecklats till någon form av mobbningstråd? Vad fan, jävla idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madfox:

Jag har fotografiskt minne och kommer ihåg små detaljer om saker ingen annan i min närhet kommer ihåg.

madfox:

Uppslukad av mina specialintressen till den grad att det är allt jag vill ägna mig åt

Dessa egenskaper vill jag också ha [surprised][sad].

Dock tror jag inte att um:are kan svara på din fråga, men det verkar som att du har en variant av aspergers eller mild autism. Tror jag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

orka folk som tar åt sig.

Jag tar aldrig åt mig av sånt okända människor skriver då de inte kan ha en aning om vem jag är IRL.

Hänskapt:

för det gör du inte om du inte förstår hur det fungerar
lyssna och se efter reaktionen på folk, se dem i ögonen när du pratar med dem osv

Okej jag förstår vad du menar. Men som jag sa har jag inget fel på motoriken. Jag ser ut som vem som helst och kollar folk i ögonen när jag kommer på mig själv med att titta bort.

Däremot slänger jag inte ut frågor och fraser som brukar förväntas av mig. Jag slösar aldrig med "hur mår du?" eller "vad har du gjort sen sist?" så som jag uppfattar att andra gör. När jag frågar de frågorna är det för att jag faktiskt vill veta, och inte för att andra förväntar sig det.

Jag viftar inte med armarna i gester när jag talar, och jag skrattar och ler aldrig falskt bara för att någon drar ett skämt. Jag skrattar aldrig av artighet, bara när jag verkligen tycker nåt är kul. Jag säger inte "mm" medan någon annan berättar något för mig för att visa att jag lyssnar. Jag lyssnar ändå, och jag förstår verkligen inte varför folk kräver att man kastar ur sig lite spontana läten då och då som för att bevisa att man lyssnar. Jag är inte döv, och jag är itne efterbliven - så när jag sitter nära någon som talar med mig (och som jag oftast ser i ögonen) är det väl självklart att jag faktiskt hör vad som sägs.

Och nej, jag är inte korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du verkar smart.


   
SvaraCitera

madfox:

Men som jag sa har jag inget fel på motoriken. Jag ser ut som vem som helst

jaha?

madfox:

och kollar folk i ögonen när jag kommer på mig själv med att titta bort.

vet du om att du inte är 100 % medveten om ditt beteende och att det heller inte är ett vettigt mål?

madfox:

Däremot slänger jag inte ut frågor och fraser som brukar förväntas av mig.

ingenting förväntas av någon så länge personen mår bra...

madfox:

Jag slösar aldrig med "hur mår du?" eller "vad har du gjort sen sist?" så som jag uppfattar att andra gör.

för du är inte intresserad? har annat att tänka på?

madfox:

När jag frågar de frågorna är det för att jag faktiskt vill veta, och inte för att andra förväntar sig det.

rätt

madfox:

jag skrattar och ler aldrig falskt bara för att någon drar ett skämt.

är lycka falsk? du behöver självklart inte skratta om det är ett dåligt skämt, det skulle ju vara idiotiskt... man skapar en identitet genom att reagera som man gör såvida det inte är 'falskt' men om du tror att alla utom du är falska behöver du titta lite närmare...

madfox:

Jag säger inte "mm" medan någon annan berättar något för mig för att visa att jag lyssnar.

okej, det är inget fel i det, men om den andra blir nervös av att inte veta om du lyssnar eller ej kanske det är snällt att säga "mm" osv.

madfox:

Jag lyssnar ändå, och jag förstår verkligen inte varför folk kräver att man kastar ur sig lite spontana läten då och då som för att bevisa att man lyssnar.

folk kräver inte, fattar du inte det?

madfox:

så när jag sitter nära någon som talar med mig (och som jag oftast ser i ögonen) är det väl självklart att jag faktiskt hör vad som sägs.

ja

madfox:

Och nej, jag är inte korkad.

klart att du inte är
du verkar dock försöka finna argument för/befogenhet i att delta så lite som möjligt i det sociala...
för att du är olycklig eller orutinerad på det området?


   
SvaraCitera