Aviseringar
Rensa alla

Har jag cancer? (Bild)


men fyfan, det där hade jag inte velat se innan läggdags. gå till läkaren


   
SvaraCitera

Legalize1234:

Liknade en del bilder på squamous cell carcinoma (vet inte vad det heter på svenska).

tyckte inte det var slående likt.

så länge du inte är nudistsolare är det väldigt liten risk att du fått hudcancer i ljumsken eftersom den huden mycket sällan exponeras för solljus.

hur som helst ska du gå till läkaren, men det är mycketmycket större sannolikhet att du fått någon annan hudåkomma än hudcancer.


   
SvaraCitera
Lounge

Tyrael:

Men herregud, tror du seriöst att folk inte känner till numret? Eller kan få reda på det om de faktiskt vill ringa?

han frågar på internet, antar att han inte tänkt den tanken själv då, hErReGU

framtidskon:

du kommer inte få ut någonting av att ringa sjukvårdsupplysningen, dom kommer bara hänvisa dig till din vårdcentral.

om symptomen stämmer in på någon allvarlig sjukdom hänvisar de sällan till vårdcentralenm


   
SvaraCitera

Lounge:

om symptomen stämmer in på någon allvarlig sjukdom hänvisar de sällan till vårdcentralenm

vart skulle de annars hänvisa honom?


   
SvaraCitera
Lounge

framtidskon:

vart skulle de annars hänvisa honom?

akuten [crazy] var med om det senast i helgen när det var möjligt att jag hade cancer/annan sjukdom


   
SvaraCitera

Lounge:

akuten

inte skulle dom säga, "det låter som en extremt malign cancerform du måste till akuten de närmaste timmarna innan den når din lymfkörtel och sprida via blodbanan till hjärnan! du har ingen tid att förlora!"
nä de kommer säga: kontakta din husläkare så snart du kan, hejdå.

Lounge:

var med om det senast i helgen när det var möjligt att jag hade cancer/annan sjukdom

vad hade du för symtom rå?

tror inte det var jämförbart med ett litet sår i ljumsken.


   
SvaraCitera

Lounge:

akuten

Nej, inte för cancer.


   
SvaraCitera
Lounge

framtidskon:

inte skulle dom säga, "det låter som en extremt malign cancerform du måste till akuten de närmaste timmarna innan den når din lymfkörtel och sprida via blodbanan till hjärnan! du har ingen tid att förlora!"
nä de kommer säga: kontakta din husläkare så snart du kan, hejdå.

grejen är den att de flesta sjuksköterskor/läkare som jag har varit i kontakt med skickar in en akut om det ens finns 1% chans att det utvecklas till något dödligt, vilket jag finner störande men antar att de inte vågar riskera.

framtidskon:

vad hade du för symtom rå?

tror inte det var jämförbart med ett litet sår i ljumsken.

vill jag inte skriva, kanske inte med ett sår i ljumsken men ändå en ganska vanlig företeelse, vilket det visade sig vara


   
SvaraCitera
Lounge

Randroid:

Nej, inte för cancer.

i mitt fall, jo


   
SvaraCitera

Lounge:

i mitt fall, jo

Då var det ett undantag, akutärenden är för sådana som behöver vård, SNABBT, cancer går inte före skottskadade. [crazy]


   
SvaraCitera
Lounge

Randroid:

Då var det ett undantag, akutärenden är för sådana som behöver vård, SNABBT, cancer går inte före skottskadade. [crazy]

finns lättakut och olycksfallakut där jag gick, duh


   
SvaraCitera

Lounge:

grejen är den att de flesta sjuksköterskor/läkare som jag har varit i kontakt med skickar in en akut om det ens finns 1% chans att det utvecklas till något dödligt, vilket jag finner störande men antar att de inte vågar riskera.

hans sår i ljumsken kommer inte utvecklas till någonting dödligt de närmaste 24 timmarna.
Sjukvårdsrådgivningen hänvisar inte ens alla patienter med allvarligare symtombilder till akutmottagningen - utan bara sådana som kräver akut behandling eller akut inläggning och övervakning.

jag kan garantera att ett sår i ljumsken som uppstått två veckor tillbaka inte hör till detta.


   
SvaraCitera
Lounge

framtidskon:

Sjukvårdsrådgivningen hänvisar inte ens alla patienter med allvarligare symtombilder till akutmottagningen - utan bara sådana som kräver akut behandling eller akut inläggning och övervakning.

tro mig, jag behövde inte akut behandling [crazy] därför stämmer inte din tes, om än den är vanligast

även om han skulle få ett besked om att ej åka till akuten, skulle han få ett bättre och mer lugnande svar än att skriva på internet


   
SvaraCitera

jag fick remiss till akuten av ett mongo till läkare som skrämde upp mig något rejält. "DET KAN VARA CANCER SÅ DU FÅR REMISS TILL AKUTEN DIREKT NU". Idiot, skall aldrig mer gå till henne. [sad]


   
SvaraCitera
Lounge

passaro:

jag fick remiss till akuten av ett mongo till läkare som skrämde upp mig något rejält. "DET KAN VARA CANCER SÅ DU FÅR REMISS TILL AKUTEN DIREKT NU". Idiot, skall aldrig mer gå till henne. [sad]

läkaren som jag mötte på akuten hävdar att de skickar vissa för att stilla "oro", som om man inte blir mer orolig över att hänvisas till akuten [crazy] kioskmongon


   
SvaraCitera