Aviseringar
Rensa alla

Har jag en ätstörning?


Ämnesstartare

Hej.. jag skulle vilja ha hjälp med en sak. Förut älskade jag mat och onyttigheter såsom bullar osv. Jag har alltid fått höra att jag är smal och jag höll med tills jag började i 9an ungefär. Sen dess har jag alltid varit rädd för att gå upp i vikt. Min pappa påpekar väldigt ofta att jag ska äta rätt så jag inte blir tjock och min mamma har opererat sig mindre. Jag äter inte mycket till frukost, oftast ingenting. I skolan brukar jag ta lite mat men slänger det mesta och äter små bitar, även fast jag vill ha mer. Med tanke på att jag tränar regelbundet i en lagsport så blir det lite jobbigt när jag äter så lite. Jag äter middag men oftast inte så mycket, jag äter ju inte alls lika mycket som förut. Jag kan t.ex. äta lätt keso till middag ibland om jag måste. När jag är jättehungrig äter jag ett äpple men mer vill jag inte äta. SÅKLART finns det gånger då jag inte kan stå emot, jag kan äta typ 10 småskedar av en glass och får sen ångest och kan börja gråta men jag har aldrig spytt upp något. Igår var jag dock nära på att göra det, jag började läsa lite på internet om hur man gjorde och testade dessutom att stoppa ner fingrarna men jag gjorde det aldrig. Det som skrämmer mig lite med det är att jag ALDRIG spyr för att jag tycker att det är så vidrigt.. Men däremot så vet jag inte om detta klassas som en ätstörning? Jag är inte direkt smal.. jag är 162 cm och väger 49 kg. Jag vet inte va jag håller på med snälla hjälp


   
Citera

Ingen aning, men det låter som att risken att du utvecklar en ätstörning är stor. Sök hjälp[y]


   
SvaraCitera

Du har skrivsvårigheter i varje fall, sök hjälp! [wink]


   
SvaraCitera
Melus

Jag tycker du borde kontakta din kurator och prata om detta. Det låter verkligen som du håller på att utveckla en ätstörning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ärligt talat så talar jag inte om mig själv utan en vän jag tror håller på att utveckla en ätstörning, skrev från hennes perspektiv. vet inte hur jag ska hjälpa henne.


   
SvaraCitera
Melus

saraast:

ärligt talat så talar jag inte om mig själv utan en vän jag tror håller på att utveckla en ätstörning, skrev från hennes perspektiv. vet inte hur jag ska hjälpa henne.

Prata med henne, och få henne prata med någon t.ex. Kurator.


   
SvaraCitera

saraast:

ärligt talat så talar jag inte om mig själv utan en vän jag tror håller på att utveckla en ätstörning, skrev från hennes perspektiv.

Skulle detta göra någon skillnad nu menar du?? [crazy]


   
SvaraCitera