Aviseringar
Rensa alla

Har jag en ätstörning?


Ämnesstartare

Jag är 15 år, väger ca 52 kg och är ca 165 cm. De senaste åren har jag mått väldigt väldigt dåligt. Är deprimerad, har självmordstankar och även tankar på att skada mig själv (har skärt mig några gånger). Iallafall så mår jag sjukt dåligt över min kropp och det har blivit värre på senaste tiden. Jag vill sluta äta, svälta mig själv, men kan inte. Just nu äter jag normalt men mår ALLTID dåligt när jag äter och efteråt. Är rädd för att gå upp i vikt, tycker att jag är fet och har ful kropp osv. Jag försöker äta mindre nu, och äta mindre sötsaker och så, men just nu funkar det inte. Ibland skippar jag måltider och jag känner mig stolt om jag inte äter på nästan en hel dag. Har jag en ätstörning, tror ni?


   
Citera

annalkande ätstörning, definitivt. om den fortsätter i samma riktning så kan det bli diagnosdags. men att du har identifierat den så pass tidigt, innan de verkligt påverkande diet- och motionförändringarna, gör att du kan motarbeta den om du känner att det är det du vill.
personligen, utan utbildning, tror jag att det är länkat till ditt andra självdestruktiva beteende. har sitt uttryck i maten, bara.

du har ett stört ätbeteende, men ätstörning vet jag ej.


   
SvaraCitera

[confused][confused][confused][confused][confused] hormonerna spökar


   
SvaraCitera

förresten, nej jag tror inte att du har en ätstörning.


   
SvaraCitera

fattar verkligen hur de e! är 14 o väger 45-47, är 168. men tror inte du har de! [y]


   
SvaraCitera

Alltså, du kan ha ätstörning och anorexia. För du tycker inte om din kropp, och är rädd att gå upp i vikt. Du har oxå dåligt självförtroende. Du måste bygga upp ditt självförtroende ! 🙂


   
SvaraCitera

Om du inte tar tag i det kan det leda till en ätstörning, att du märker det tidigt är bra. Ditt förhållande med mat går förmodligen hand i hand med hur du mår psykiskt, något man måste göra varje dag och är lätt att kontrollera är maten, och det är en lätt utväg med konsekvenser.
Jag tror inte att det är något fel på ditt självförtroende, men på din självkänsla. Självförtroendet är saker du vet att du kan och är duktigt på, men självkänslan är hur du känner över dig själv, hur du ser på dig själv.

Prata med någon är allt jag kan säga. Gör någon i din omgivning medveten om vad du känner innan det går för långt. Även om det inte bara gäller maten, så är det bra att ventilera med någon om du inte mår bra.


   
SvaraCitera