Aviseringar
Rensa alla

Har jag en diagnos?


Ämnesstartare

Hej. Jag undrar som sagt om jag har en diagnos. För jag har börjat märka mer saker med mig själv som till exempel:
Jag har måste anstränga mig mycket i skolan för att få in grejerna som sägs i huvudet, vilket leder till mycket huvudvärk när jag kommer hem. 
Jag kan "sväva bort" i mina egna tankar och glömma bort helt att koncentrera mig vilket gör att jag inte har en aning om vad som sägs när jag väl lyssnar igen. 
Och det kittlas inuti mina ben när jag inte rör på dom. Så under lektionerna måste jag väldigt ofta sitta och trumma på benen eller stampa så jag rör på dom. 
Jag har också väldiga humörsvängningar (kanske beror på att jag är en 14 årig tjej) men jag kan bli sjukt arg och sen säga saker som efteråt låter extremt töntigt. 
Tacksam för svar och tips!!


   
Citera
Ämnesetiketter

Enligt rådande praxis så verkar ju varenda en kunna få en diagnos stämplad på sig.

Jag skulle däremot säga att du inte är mer än bara en helt vanlig människa. Att lära sig nya saker är ansträngande - det är knappast konstigt att bli trött eller få huvudvärk (däremot kanske inte så hälsosamt, du borde nog försöka göra något åt saken). Att sitta och tänka på annat är även det fullt normalt, rekommenderar att anteckna under lektionen för att bättre behålla fokus.


   
SvaraCitera

Späckhuggaren: Har jag en diagnos?

Diagnos på vad? Att du är sjuk? Eller att du är frisk?

Nej, dina "symptom" stämmer nog in på de allra flesta. Äter du bara bra och hoppar över all skitmat och skitdryck och sover 8 timmar per natt så får du säkert ett långt och hälsosamt liv.  Blink


   
SvaraCitera

Du har ADHD, det är kört. (ironisk)
Men du kanske ska se om du har någon diagnos?



   
SvaraCitera

Du kan ju gå till en psykolog


   
SvaraCitera

Späckhuggaren: Jag har måste anstränga mig mycket i skolan för att få in grejerna som sägs i huvudet, vilket leder till mycket huvudvärk när jag kommer hem. 
Jag kan "sväva bort" i mina egna tankar och glömma bort helt att koncentrera mig vilket gör att jag inte har en aning om vad som sägs när jag väl lyssnar igen. 
Och det kittlas inuti mina ben när jag inte rör på dom. Så under lektionerna måste jag väldigt ofta sitta och trumma på benen eller stampa så jag rör på dom. 
Jag har också väldiga humörsvängningar (kanske beror på att jag är en 14 årig tjej) men jag kan bli sjukt arg och sen säga saker som efteråt låter extremt töntigt. 
Tacksam för svar och tips!!

1. 1
2. 0
3. 1
4. 1
5. 1

Ja, 4/5. Du Kan ha en diagnos.
Om jag får tippa på en: ADHD/ADD


   
SvaraCitera

Vill du verkligen ha en diagnos sydd till ditt namn gå till bup och be om en undersökning


   
SvaraCitera

Om det är så att du har ADHD så kommer en diagnos att hjälpa dig då det finns medicin du kan få som gör livet lättare. Dock så måste du gå igenom en professionell undersökning


   
SvaraCitera