Aviseringar
Rensa alla

Har jag gjort fel?


Ämnesstartare

Jag rakade precis mina armar med rakhyvel och ser nu massa trådar osv där det står att man absolut inte ska raka osv, att det blir fult och att man får stubbiga armar typ. Har jag gjort fel nu? Någon mer som rakar armarna?? Jag har jättemörka hårstrån, har haft otroligt mycket komplex över det. Fått blickar & såntdär så vet inte vad jag skulle göra. 


   
Citera
Ämnesetiketter

skaffa en sån där rakapparat, ladyshaver. går mkt snabbare och enklare då 

det är ingen fara hur som helst, fortsätt raka   


   
SvaraCitera

Min kompis har mörka hårstrån och hon rakar även om man inte ska, sedan kan du alltid bleka dom- 


   
SvaraCitera

Nästan alla i Japan rakar sina armar Rullar ögonen *Funfact*


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså klart det blir stubbigt när du rakar, det känns ju en del när det växer ut, men det är ingen större fara. Jag hade superkomplex för mitt armhår när jag var yngre och rakade bort det då, nu kunde jag inte bry mig mindre och det är precis som det alltid varit.


   
SvaraCitera

Rakar med jämna mellanrum (typ varannan vecka) för att det är lättare att få rent under armarna om det inte finns för mycket hår.

Ju oftare man rakar desto tjockare blir hårstråna, om det nu spelar någon roll.  


   
SvaraCitera

Nä, om du inte vill ha något hår på armarna så kan du fortsätta raka. Annars väntar du bara på att håret ska växa ut igen så blir det mer slitet och lenare med tiden. Det är inte fel med hår på armarna.


   
SvaraCitera

varför ska man inte raka? vad ska man göra istället


   
SvaraCitera

Jag brukar inte göra något åt mitt armhår men känner folk som brukar bleka alternativt vaxa, epilera eller använda sån där hårborttagningskräm. Vet inte vad som är bäst, men raka tror jag är ett av de mindre bra alternativen så om du absolut känner att du vill ta bort håret så prova någon av de tidigare nämnda metoderna! Glad


   
SvaraCitera

Razor: Ju oftare man rakar desto tjockare blir hårstråna, om det nu spelar någon roll.

världens äldsta myt...


   
SvaraCitera

Fkpaw: världens äldsta myt...

Hm, det verkar stämma.


   
SvaraCitera

låt det växa naturligt , ingen som märker om du har rakat din armar . hahahahaha


   
SvaraCitera