Aviseringar
Rensa alla

Har jag rätt till att klaga?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag har fått det mesta jag pekar på under hela min livstid och jag är tacksam för det och alla pengar mina föräldrar lägger ner på mig också men har jag rätt till att klaga när det kommer till kränkningar? Nu är det så att pappa har kränkt mig sen jag var liten och jag undrar om jag har rätt att klaga över det även fast de ger mig det mesta jag vill ha? När det kommer till kränkningar så anser jag att han kränker mig och jag vet inte hur han ser på det eftersom att jag inte kan gå fram och snacka med honom om det då han tycker att sånt är bara skitsnack och att jag inte vet vad riktiga kränkningar är enligt honom osv. Han brukar oftast kommentera och döma mig efter min vikt (Jag är ganska smal), hur jag ser ut, vad jag gör på fritiden, hur det låter när jag pratar, min intellekt och en massa andra saker vilket skulle göra listan lite tråkig att läsa. Sen händer det väl att han säger ibland att jag inte är bra till något bara för att jag kanske glömde att ta ut disken eller för att jag inte har läxor att göra eller så tar han upp gamla ämnen.. Det är väldigt komplicerade saker men detta gör mig iaf väldigt ledsen och allt han säger och gör. Jag vill bara komma bort från honom så fort jag fyller 18 men det känns ändå taskigt mot mina föräldrar då de ger mig det mesta jag vill ha osv, ni fattar grejen. Han utövade även våld mot mig och min syster när vi var små men det anser han tydligen inte som våld då vi inte vet vad ''verklig'' våld är enligt honom.

Så vad kan man göra? Har jag rätt att klaga överhuvudtaget? Jag kan inte prata med honom om det då han bara kommer troligen gapa och skälla och peka ut fel på mig och min syster.


Jag är 17 för er som undrar.


   
Citera

Ja det har du ju. Är som en psykiskt misshandel då det förstör en människa. 


   
SvaraCitera

JA DET HAR DU 


   
SvaraCitera

ALL RÄTT


   
SvaraCitera

Ja. Är inte bra för honom heller att han gör så mot dig.


   
SvaraCitera

Om du mår dåligt av det har du rätt att säga ifrån. Han kanske har rätt i att det finns värre saker, men han ska bry sig om att inte vara taskig ändå


   
SvaraCitera

Du ska fan inte låta din pappa att köpa din kärlek sådär och sedan psykiskt misshandla dig.


   
SvaraCitera